پیام‌های تبریک مقامات داخلی و خارجی به رئیس‌جمهوری منتخب-راهبرد معاصر
علم‌الهدی: ما در میدان جنگ هستیم | بحث خنک شدن دل نسبت به انجام وعده صادق ۲ نیست مسئله جنگ است اتفاق منحصر به فرد در نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه: کار نیرو‌های مسلح ما کمترین مجازات برای سگ هار آمریکا در منطقه بود | طوفان الاقصی یک حرکت کاملاً درست بود پزشکیان، قالیباف و محسنی اژه‌ای به مصلی رسیدند | لاریجانی و عارف هم هستند شهادت یک نیروی ارتش هنگ مرزی زابل در اقدام تروریستی کور دستور ویژه رئیس جمهور به همتی و فرزین ابلاغ پیام تسلیت رهبر انقلاب به خانواده‌های جان باختگان حادثه معدن طبس اعلام جزئیات برگزاری نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب پزشکیان وارد تهران شد پزشکیان: درباره ۶ میلیارد دلار دارایی ایران به تفاهمات خوبی رسیدیم رهبر انقلاب: یاد شهدا، حرکت آفرین و حیات‌بخش است فرزند امام خمینی (ره) در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری: انقلاب اسلامی الگوی الهام بخش ملت‌های آزادی‌خواه خواهد بود شهادت مستشار نظامی ایران در سوریه رهبر انقلاب اسلامی به نماز جمعه می‌آیند رهبر انقلاب به مجروحان حزب‌الله: استقامت شما برترین جهادهاست

پیام‌های تبریک مقامات داخلی و خارجی به رئیس‌جمهوری منتخب

مقامات داخلی و خارجی پیروزی مسعود پزشکیان با اکثریت آراء به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران را تبریک گفتند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۲۴۸۳۷۷

به گزارش راهبرد معاصر، پیروزی مسعود پزشکیان با اکثریت آراء به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران، واکنش بسیاری از چهره‌ها و فعالان سیاسی را در پی داشت.

 

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری - به دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی در سومین سال ریاست جمهوری در سانحه بالگرد در حین خدمت - در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار شد و رقابت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم کشیده شد.


در نهایت پس از شمارش آرای انتخابات ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در تمامی شعب اخذ رأی در داخل و خارج کشور، مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای، به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.


مسعود پزشکیان در نخستین پیام خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مردم عزیز ایران انتخابات تمام شد و این تازه آغاز همراهی ماست. مسیر دشوار پیش رو جز با همراهی، همدلی و اعتماد شما هموار نخواهد شد دستم را به سوی شما دراز می‌کنم و به شرافتم سوگند می‌خورم که در این راه تنهایتان نخواهم گذاشت. تنهایم نگذارید.»


وی همچنین در پیام دیگری نوشت:‌ «دست همه کسانی که پرشور و شعور، خستگی ناپذیر و مصمم، در ستادهای انتخاباتی من با کمترین امکانات و با رعایت اصول و اخلاق سنگِ تمام گذاشتند می‌بوسم و می‌دانم که مردم نیز سپاسگزار تلاش‌های بی‌دریغ و بی‌منت شما هستند. به ویژه قدردان جوانان غیرتمند و توانمندی هستم که عاشقانه و خالصانه برای ایران پای کار آمدند و همراه مردم پرتویی از امید و اعتماد بر آینده تاباندند.»


محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان با صدور پیامی به مناسبت اعلام نتایج نهایی انتخابات دور چهاردهم ریاست جمهوری ضمن تبریک به منتخب مردم و نیز ملت ایران تاکید کرد: حفاظت منتخب ملت و جریان سیاسی حامی ایشان از این پیروزی، رسالتی ملی و تاریخی است. امیدوارم به درایت و تجربه دریافته باشیم که حفاظت از اعتماد عمومی نیازمند درجه ای از صداقت و راستی با ملت شریف و نجیب ایران است و حفاظت از این سرمایه اجتماعی وظیفه ای سترگ می باشد.


علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در واکنش به انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم با تبریک به او، تاکید کرد: منتخب ملت، رئیس‌جمهور همه ما ایرانیان است و حراست از میراث رئیس‌جمهور شهید، وظیفه همه ماست.



شهرام یزدانی سخنگوی ستاد جلیلی پس از پیروزی مسعود پزشکیان پیام تبریکی صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: در نهایت چه در دولت و چه خارج از دولت تفاوتی نمی‌کند مهم آنست که همگی حتی لحظه‌ای از درد و رنج و مشکلات مردم غافل نشویم و شب و روز دغدغه حل مشکلات این مردم شریف را داشته باشیم.


علیرضا زاکانی شهردار تهران، در پی انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران پیامی را صادر کرد.


در پیام شهردار تهران آمده است؛ رئیس‌جمهور منتخب با انتخاب کابینه‌ای قوی و توانمند، معتقد و مؤمن به مبانی انقلاب، پر کار و پر تلاش و دارای برنامه و نقشه راهی عالمانه، راه خدمت به مردم را پیش گرفته تا گره از مشکلات مردم گشوده شود.

 

زاکانی: رئیس‌جمهور منتخب راه خدمت به مردم را پیش بگیرد
شهردار تهران، اظهار کرد: رئیس‌جمهور منتخب با انتخاب کابینه‌ای قوی و توانمند، معتقد و مؤمن به مبانی انقلاب، پر کار و پر تلاش و دارای برنامه و نقشه راهی عالمانه، راه خدمت به مردم را پیش گرفته تا گره از مشکلات مردم گشوده شود.

 

تبریک نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهوری منتخب
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در اظهاراتی به انتخاب مسعود پزشکیان واکنش نشان دادند که در ادامه این گزارش می توانید بخوانید.
علی نیکزاد نایب رئیس مجلس با تبریک پیروزی مسعود پزشکیان در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ایشان از امروز باید امانت دار اعتماد مردم ایران باشند؛ مردمی شریف که پیروز اصلی این میدان، آنها هستند.


احمد امیرآبادی فراهانی نماینده ادوار مجلس با اشاره به پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به رئیس جمهور منتخب آقای دکتر پزشکیان تبریک می گویم. حل مشکلات مردم ،عزت واعتلای ایران اسلامی و موفقیت وسربلندی ایشان آرزوی همه ایرانیان است.


پیام‌های مقامات بین‌المللی و سران کشورها خطاب به منتخب ملت ایران
همچنین؛ برخی مقامات بین‌المللی نیز در پیام‌های جداگانه خطاب به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری منتخب انتخاب وی به عنوان منتخب ملت ایران را تبریک گفتند.


سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان طی پیامی با تبریک پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت که انتخاب پزشکیان مظهر اعتماد قوی ملت ایران به وی است. آقای پزشکیان یک شخصیت هوشمند، توانمند و سیاستمدار مردم دوست است.
سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، موفقیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، این تجربه دموکراتیک را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت.


نخست‌وزیر پاکستان شهباز شریف به مناسبت اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که مشتاقانه آماده همکاری برای تقویت روابط دوجانبه است.


در پیام وی آمده است؛ «به برادرم دکتر مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران صمیمانه‌ترین تبریکات را می‌گویم. این پیام را شریف صادر کرد.»


«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان در پیامی، ریاست جمهوری مسعود پزشکیان در ایران را تبریک گفت.


رئیس‌جمهور آذربایجان در پیام خود تاکید کرده است؛ من از شما دعوت می کنم به منظور تبادل نظر در مورد چشم انداز توسعه همکاری های دوجانبه به آذربایجان سفر کنید.


بشار اسد رئیس جمهور سوریه طی پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را ملت و دولت ایران تبریک گفت برای وی آرزوی موفقیت و کامیابی کرد.


او همچنین گفت که با هم برای تقویت روابط رهبردی بین دو کشور و گشودن افق‌های امیدوار کننده جدید برای همکاری بین دو کشور تلاش خواهیم کرد و مقاومت، مسیر مشترکی خواهد بود که در دفاع از عزت و منافع ملت‌های دو کشور، در آن گام خواهیم گذاشت.


کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور ایران تبریک گفت.


پوتین ابراز امیدواری کرد که  همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها، ازجمله «به نفع بهبود امنیت منطقه» افزایش یابد.


«عبداللطیف جمال رشید» با انتشار پیامی در صفحه خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.


طبق گزارش خبرگزاری «واع»، وی افزود: ما همچنین  پیروزی مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در انتخابات را تبریک می‌گوییم و برای وی در وظایف کاری به منظور برآورده کردن خواسته‌های ملت ایران آرزوی توفیق و موفقیت می‌کنیم.


وزارت امور خارجه ژاپن با تبریک پیروزی پزشکیان در دور دوم انتخابات گفت: برای تقویت مذاکرات برای بهبود روابط توکیو و تهران تلاش خواهد کرد.


هیثم بن طارق آل سعید، پادشاه عمان؛ انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.


شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در پیامی پیروزی رئیس جمهور منتخب ایران مسعود پزشکیان را تبریک گفت./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار