تقویت دوستی و همکاری ترکمنستان با ایران-راهبرد معاصر
نتانیاهو: ایران بزرگ‌ترین حمله موشکی تاریخ را علیه ما انجام داد ورود فرمانده سنتکام به تل آویو رئیس جمهور آرژانتین متهم به سرقت ادبی شد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲۰۳۶ نفر رسید جزئیات جدیدی از سرنوشت صفی الدین | پهپاد‌های اسرائیلی مانع امدادگران عراقچی در دمشق: ایران تحت هر شرایطی در کنار جریان مقاومت باقی خواهد ماند بشار اسد در دیدار وزیر امور خارجه: سفر عراقچی همزمان با خطبه نصر نشان قدرت ایران است حیدر العبادی: احتمال تجاوز اسرائیل به عراق وجود دارد شهادت یک فرمانده حماس در لبنان سفیر ایران چرا دکمه پیجر حزب الله را زد؟ | روایت امانی از وضعیت چشم و دستش جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی، صنعاء و الحدیده را بمباران کردند رویترز مدعی موافقت بن سلمان برای دستیابی به توافق با رژیم صهیونیستی شد عراقچی در بیروت: ایران از لبنان برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کامل خواهد کرد منبع نزدیک به حزب‌الله: پیکر شهید سیدحسن نصرالله موقتاً در مکانی نامعلوم دفن می‌شود محموله‌ای که عباس عراقچی با خود به لبنان برد + جزئیات

تقویت دوستی و همکاری ترکمنستان با ایران

رئیس جمهور ترکمنستان در پیامی به مناسبت انتخاب رئیس جمهور منتخب ایران از مشارکت راهبردی بین دو کشور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 08
کد خبر: ۲۴۸۷۵۴

 

به گزارش راهبرد معاصر، طبق گزارش وبگاه «دولت ترکمنستان» «قربانعلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران را صمیمانه تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

 

رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به اینکه روابط با جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دوستی و اعتماد متقابل چند صد ساله است، ابراز اطمینان کرد که در نتیجه تلاش‌های مشترک، مشارکت راهبردی به نفع دو ملت بیش از پیش تقویت خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، دکتر مسعود پزشکیان توانست با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی، برنده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شود.

 

سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز شنبه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت، در راستای سیاست‌های این اتحادیه، آماده گفت‌گو با دولت پزشکیان هستیم.

 

 «نبیلا مسرالی» سخنگوی «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه شب گفت: «نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران را مورد توجه قرار می‌دهیم و به مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب تبریک می‌گوییم.

 

او ادامه داد: «ما آماده تعامل با دولت جدید ایران در راستای سیاست‌های اتحادیه اروپا هستیم.»/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده