رؤسای اطلاعات اسرائیل برای مذاکرات آتش‌بس راهی دوحه می‌شوند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

رؤسای اطلاعات اسرائیل برای مذاکرات آتش‌بس راهی دوحه می‌شوند

رئیس سرویس‌های اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد و شاباک) برای ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی فردا چهارشنبه به دوحه می‌روند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۱۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 09
کد خبر: ۲۴۹۱۵۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند «دیوید بارنیا» رئیس موساد و رئیس شاباک فردا برای انجام مذاکرات در دوحه درباره توافق تبادل اسرای غزه راهی قطر می‌شوند.

پایگاه خبری واللا هم نوشت پیشرفتی در مذاکرات قاهره پیرامون آتش‌بس و تبادل اسرای غزه حاصل شده است و رئیس سرویس اطلاعات آمریکا (سیا) به قطر و «برت مک‌گورک» مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا نیز به تل‌آویو سفر کرده است.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ۱۸ تیر به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد «ویلیام برنز»، رئیس سی‌آی‌ای، و «دیوید بارنئا»، رئیس موساد، روز چهارشنبه به قطر می‌روند و در این سفر همچنین با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، نخست وزیر قطر، دیدار می‌کنند.

همچنین یک منبع عالی‌رتبه گفت یک هیئت امنیتی مصری به منظور همگرایی دیدگاه‌های حماس و رژیم صهیونیستی جهت دستیابی به آتش‌بس در نزدیک‌ترین زمان ممکن، فردا عازم دوحه می‌شود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع گزارش کرد در مذاکرات دوحه، در مورد رفع شکاف‌ها به ویژه آتش بس و هویت اسیران فلسطینی بحث و گفتگو خواهد شد.

تلویزیون این رژیم به نقل از مقامات صهیونیستی گزارش کرد پس از دو روز مذاکره در قاهره، پیشرفتی در مسائل مهم توافق تبادل اسرا حاصل شده است. احتمال می‌رود مذاکرات آتش‌بس پیچیده بوده و چندین هفته طول بکشد و هنوز صحبت خوش‌بینانه درباره توافق زود است.

قطر ماه‌هاست که با حمایت مصر و ایالات متحده با هدف دستیابی به اتش‌بس و تبادل اسرا، در حال انجام مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی است.

بارنیا روز جمعه در واکنش به درخواست میانجی‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس به دوحه رفته بود. مصر نیز قرار است که این هفته میزبان جلساتی در همین رابطه باشد./ ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار