دیپلماسی موفق دولت سیزدهم، چراغ راه دولت چهاردهم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
بیژن نوباوه، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

دیپلماسی موفق دولت سیزدهم، چراغ راه دولت چهاردهم

بیژن نوباوه، نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت چهاردهم باید مسیر سیاست خارجی دولت سیزدهم را برای حصول نتیجه بهتر دنبال کند، گفت: شهید آیت الله رئیسی با هدفگذاری‌های درست توانست خط بطلانی بر مشکلات میان ایران و همسایگان بکشد و باعث باز شدن راه ارتباطی و عضویت ایران در سازمان‌های بزرگ بین المللی شود.
بیژن نوباوه؛ نماینده مجلس شورای اسلامی
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 13
کد خبر: ۲۴۹۱۸۸

دیپلماسی موفق دولت سیزدهم، چراغ راه دولت چهاردهم

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ هرچند انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب می تواند به معنای تغییر ریل دولت در برخی سیاست‌ها باشد، اما به نظر می آید بهتر است در برخی سیاست‌های کلان و راهبردی هیچ تغییری شکل نگیرد و دولت چهاردهم نتواند آن‌ها را تغییر دهد، بلکه بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه‌اش همراهی و همکاری با مجموعه حاکمیت برای پیش‌برد سیاست‌های کلان داخلی و خارجی است. 


در حالی که برخی‌ها می‌خواهند وانمود کنند دولت چهاردهم ادامه دهنده دولت های گذشته در سال های دهه 1390 است، اما با توجه به تفاوت در روحیه، نگرش و اعتقاد به جایگاه متقن رهبری در کشور، تفاوت در نگرش به بنیان‌های قدرت در جمهوری اسلامی چنین تعاریفی نمی‌تواند درست باشد و دست کم انتظار می رود با توجه به خط مشی در پیش گرفته شده در روزهای اخیر، ازجمله پیام پزشکیان به سران مقاومت، درست نباشد.

درایت شهید آیت الله رئیسی با هدایت های مقام معظم رهبری باعث شد دولت سیزدهم در مدت کوتاهی موفق به برقراری ثبات اقتصادی شود


بیژن نوباوه، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره دستاوردهای دولت سیزدهم نسبت به دولت های قبل و اثراتی که سیاست گذاری های راهبردی دولت شهید آیت الله رئیسی بر روند کاری دولت چهاردهم می گذارد، به «راهبرد معاصر» گفت: شهید آیت الله رئیسی در کمتر از سه سال گذشته دولتی از رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم تحویل گرفت که چالش های بسیاری داشت و دورنمای بدی از وضعیت اقتصادی کشور را به تصویر کشیده بود؛ به طوری که دولتمردان سابق اعتراف می کردند، دولت سیزدهم با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم خواهد کرد.

 


وی افزود: بدهی های بانکی و خالی بودن خزانه دولت ازجمله مشکلاتی بود که مردم از وجود آنها مطلع شدند. طبق اظهارات رئیس دولت دوازدهم، حتی دولت سیزدهم قادر نبود حقوق ماه بعد کارمندانش را بپردازد، بنابراین دولت شهید آیت الله رئیسی با وضعیت بغرنجی سکان دار قوه مجریه شد.


نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: درایت شهید آیت الله رئیسی با هدایت های مقام معظم رهبری باعث شد دولت سیزدهم در مدت کوتاهی موفق به برقراری ثبات اقتصادی شود. حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی و ساماندهی به عرضه ارز ترجیحی در میان مدت و به تبع آن بلندمدت نتوانست بازار و معیشت مردم را دچار چالش های اساسی کند.


نوباوه گفت: سیاست های راهبردی توسعه اقتصادی ناظر بر تثبیت اقتصادی و ارزی باعث شد قیمت بسیاری از اقلام در کشور به ثبات نسبی برسد و شاهد کاهش و کنترل رشد نقدینگی و به تبع آن ثابت ماندن قیمت ها و جلوگیری از انتظارات تورمی باشیم.


وی درباره نحوه مدیریت دولت سیزدهم معتقد است: تا روزی که شهید آیت الله رئیسی در قید حیات بود، مردم منتظر بهبود روزافزون وضعیت بودند، زیرا بارقه های امیدی نسبت به بهبود وضعیت و بالا رفتن نرخ رشد اقتصادی طبق عملکرد دولت در جامعه ایجاد شده بود.

شهید آیت الله رئیسی نگاهی چندوجهی داشت و مانند دولت قبل فقط غرب را محور تمرکز خود قرار نداد


نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور کرد: آمارهای مختلف داخلی اعم از بانک مرکزی و مرکز آمار تا بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در دولت سیزدهم مؤید آن است میزان نرخ رشد اقتصادی نسبت به دهه 90 و سال های قبل به مراتب بهتر شده بود و از ثبات وضعیت اقتصادی کشور خبر می داد.

 


وی به دولت چهاردهم توصیه کرد: به دلیل اینکه مردم تجربه چنین مدیریتی را در سه سال گذشته دارند، امیدواریم راه شهید آیت الله رئیسی ادامه یابد تا شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشیم.


نوباوه افزود: دولت چهاردهم باید همان مسیر سیاست خارجی دولت سیزدهم را برای حصول نتیجه بهتر دنبال کند، زیرا شهید آیت الله رئیسی با هدفگذاری های درست توانست خط بطلانی بر مشکلات میان ایران و همسایگان بکشد؛ موضوعی که به باز شدن راه ارتباطی و عضویت ایران در سازمان‌های بسیار بزرگ منطقه ای و بین المللی مانند همکاری شانگهای، بریکس و اوراسیا منجر شد.


وی افزود: شهید آیت الله رئیسی نگاهی چندوجهی داشت و مانند دولت قبل فقط غرب را محور تمرکز خود قرار نداد، بلکه معتقد بود به جز رژیم غاصب صهیونیستی با هر کشوری که به استقلال و منافع جمهوری اسلامی احترام بگذارد، اعم از شرق یا غرب باید کار و از همه فرصت‌های تازه‌ برای رشد کشور استفاده کرد.


نوباوه معتقد است: شهید آیت الله رئیسی مهارت زیادی در خلق فرصت داشت، لذا اگر دولت چهاردهم خواهان موفقیت است، باید با نگاه واقع بینانه ای موضوعات و مشکلات را رصد و بررسی کند و در راهی گام بگذارد که نتیجه داده است، نه مسیری که احتمالاً بی نتیجه و خسارت بار خواهد بود.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار