۵۰ هزار شاکی و مالباخته قربانی رمزارزهای تقلبی-راهبرد معاصر

۵۰ هزار شاکی و مالباخته قربانی رمزارزهای تقلبی

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: بعضی پرونده‌های مربوط به رمزارز از ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار شاکی و مالباخته دارد و حتی در بعضی از این پرونده‌ها، رمزارز‌ها یک رمزارز ساختگی و تقلبی است
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 20
کد خبر: ۲۵۰۶۵۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی القاصی‌مهر؛ رئیس کل دادگستری استان تهران به شهروندان توصیه کرد؛ پول و سرمایه خود را صرف خرید رمزارز نکنند.

وی گفت: یکی از پدیده‌های مهمی که امروز به‌عنوان مسائل نوظهور در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و قضایی با آن مواجه هستیم موضوع رمزارزهاست.

القاصی‌مهر ادامه داد: رمزارز از آنجا که هنوز مسأله نو و جدیدی است در قوانین جاری ما پیش‌بینی نشده است که از چه اعتبار قانونی برخوردار است و تخلف از آن از چه ضمانت اجرای قانونی دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: در پرونده‌هایی که به صورت مصداقی درباره رمزارز تشکیل شده و ما در مقام رسیدگی به اینها هستیم، بعضی از این پرونده‌ها از ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار شاکی و مالباخته دارد و حتی در بعضی از این پرونده‌ها، رمزارز‌ها یک رمزارز ساختگی و تقلبی است.

وی افزود: با توجه به پرونده‌هایی که در این حوزه تشکیل شده پیشنهاد و تأکید و توصیه ما این است که افراد تحت هیچ شرایطی اعتماد نکنند و پول خود را برای خرید رمزارز هزینه نکنند چرا که در عواقب آن گرفتار خواهند شد و پول و سرمایه آنها به یغما خواهد رفت و بعداً هم برای استیفا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده