تثبیت نرخ ارز به کاهش تورم تولیدکننده منجر شد-راهبرد معاصر

تثبیت نرخ ارز به کاهش تورم تولیدکننده منجر شد

به گفته رئیس کل بانک مرکزی کاهش تورم تولیدکننده از 103 درصد به 29.7 درصد نتیجه ثبیت نرخ ارز کالاهای اساسی و توسعه فعالیت مرکز مبادله است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 22
کد خبر: ۲۵۱۰۳۳

به گزارش راهبردمعاصر؛ یکی از برنامه‌های بانک مرکزی پیش‌بینی کردن اقتصاد از طریق ثبات بخشی به بازار ارز و تخصیص ارز به بنگاه‌ها و تولیدکنندگان بود.

این اقدامات بانک مرکزی باعث شد تا هزینه‌های تولید کاهش و تورم تولیدکننده به میزان زیادی افت کند؛ چنانکه روز گذشته محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی نیز این موضوع را تایید کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در تحلیل روند بازگشت نرخ تورم تولیدکننده به اهداف تعیین شده گفت که روند کاهشی تورم سالانه شاخص بهای تولیدکننده از 103 درصد سال 1399 و 82.6 درصدی در اسفند سال 1400 به 29.7 درصد در خردادماه سال 1403 گویای آن است که فشار افزایش قیمت‌های ناشی از فشار هزینه تولید و سهم آن در افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده، به واسطه سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی در زمینه مدیریت بازار ارز از طریق ثبیت نرخ ارز کالاهای اساسی و توسعه فعالیت مرکز مبادله ارز تعدیل شده است.

فرزین تصریح کرد که اثر بازگشت نرخ تورم تولیدکننده به عنوان شاخصی پیش‌نگر به اهداف تعیین شده را در کاهش تورم مصرف‌کننده هم شاهد خواهیم بود./فارس 

کلمات کلیدی: تورم نرخ ارز
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار