سید عباس صالحی از گزینه وزارت فرهنگ و ارشاد انصراف داد-راهبرد معاصر

سید عباس صالحی از گزینه وزارت فرهنگ و ارشاد انصراف داد

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم که به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت ارشاد در دولت چهاردهم مطرح بود، انصراف داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 25
کد خبر: ۲۵۱۵۵۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد دولت دوازدهم ظاهراً نفر اول انجمن‌ها و صنوف و چهره‌های فرهنگی هنری در معرفی به کمیته فرهنگی انتخاب وزیر دولت پزشکیان بود. حالا در فضای مجازی و رسانه‌های متعدد نامه‌ای منسوب به او خطاب به رئیس این کمیته، مبنی بر انصراف از گزینه وزارت ارشاد، منتشر شده است.

متن این پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:

«برادر گرامی جناب آقای تابش رئیس محترم کمیته انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم

با تقدیم سلام و احترام


اطلاع دادید که کمیته انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فهرست نامزد‌های آن وزارتخانه، نام اینجانب را نیز قرار داده است. ضمن سپاس ویژه از حسن نظر اعضای محترم کمیته، و نیز احزاب و صنوف و انجمن‌ها و تشکل‌هایی که با معرفی اینجانب حسن اعتماد خویش را ابراز داشته‌اند، مستدعی است، اعضای فرهیخته آن کمیته معذوریت قطعی اینجانب را پذیرا باشند.

ادله گوناگونی برای اطلاع جنابعالی و کمیته محترم دارم که در این مختصر مجال توضیح نیست، اما به‌ویژه به حکم ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه راه فقید زنده یاد، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی در موسسه اطلاعات اشاره می‌کنم؛ موسسه گرانقدری که سهم شایانی در حیات فرهنگی - رسانه‌ای ایران زمین در قریب یک قرن اخیر داشته است و طبعاً تداوم این راه مسئولیت سنگینی را بر عهده بنده و همکاران عزیزم در این موسسه نهاده است.

امیدوارم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم بتواند با شناخت ژرف از سرمایه‌های گرانسنگ فرهنگی - هنری ایران تاریخی و معاصر، در تکریم و تعالی آن بکوشد و با سعه صدر و نگاهی جامع‌الاطراف و قدرشناسانه به پیشکسوتان و ناموران این عرصه، در تعلق خاطر جوانان و نوجوانان این مرزوبوم به فرهنگ و هنر، که گوهر معنوی و هویت‌بخش ایران عزیز است، اهتمام وافر نشان دهد.

توفیقات روزافزون جناب آقای دکتر پزشکیان، رییس جمهور منتخب و دولت چهاردهم را از ایزدمنان خواستارم.» / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده