پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

عدم ثبت‌نام مدارس از دانش‌آموزان با "نمرات ضعیف" تخلف است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف تخلف است، گفت: این موضوع ناشی از سیاست‌گذاری‌های نامناسب آموزشی در کشور است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۵۹۷

به گزارش راهبرد معاصر،‌ سید ابوالحسن مصطفوی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف اظهار کرد: این رویه اشتباه و تخلف است چون عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ناشی از سیاست‌گذاری‌های نادرست آموزش و پرورش در بی‌توجهی به مدارس دولتی است.

 

وی افزود: عدم ثبت‌نام از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف باعث بازماندگی از تحصیل می‌شود و این اقدام خلاف عدالت آموزشی است، بنابراین مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید در این رابطه پاسخگو باشند.

 

مصطفوی متذکر شد: موضوع ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف قابل پیگیری توسط مجلس شورای اسلامی است و در جلسه کمیسیون آموزش این موضوع بررسی خواهد شد.

 

وی بیان کرد: سیاست‌گذاری‌های آموزشی نیاز به بازنگری دارد، در حالی که در یک سو بر مهارت‌آموزی و تغییر در شیوه آموزش‌های ارائه‌شده در مدارس با هدف ارائه دانش کاربردی تأکید می‌شود و حتی این موضوع از سوی رهبر انقلاب هم مورد تأکید قرار گرفته است اما شاهد هستیم سیاست‌گذاری‌ها همچنان در مسیر تقویت حافظه‌محوری و ارائه دروس غیرکاربردی است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: روند فعلی باعث می‌شود افراد صاحب قدرت و ثروت با دستیابی به مدارس باکیفیت و معلمان بهتر نمرات بالاتری دریافت کنند، از سوی دیگر با اعمال سهم بالای نمرات دوره متوسطه دوم در کنکور می‌توانند به دانشگاه‌های بهتر راه یابند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده