وضعیت ذخایر سد‌های تهران بحرانی‌تر شد هشدار برف و باران برای ۲۰ استان بازداشت سرشبکه اصلی باند سودجویی ۵۰۰ میلیاردی از شرکت‌های معدنی و دولتی لغو اجرای طرح زوج و فرد از در منزل در تهران از پنجشنبه کارگروه اضطرار آلودگی هوا: تاکسی‌های اینترنتی باید طرح زوج و فرد را رعایت کنند وزیر علوم: آزمون جامع دکتری به طور کامل حذف نمی‌شود صندوق بازنشستگی: در یک سال گذشته تعداد حقوق‌بگیران ۲.۶ درصد افزایش یافته/ ۶۵ درصد این افراد مرد و ۳۵ درصد زن هستند غیرحضوری شدن مدارس آذربایجان شرقی در هفته آینده پلیس راهور دیر خبر داد، اما طرح زوج یا فرد بی‌توقف اجرا می‌شود دورکاری بانوان شاغل ادارات خوزستان در روز چهارشنبه به مناسبت روز زن اتوبوس و مترو در این روز رایگان شد هشدار بارش‌های سنگین در ۵ استان؛ بارش برف و باران در ۱۵ استان از فردا چهارشنبه مدارس نمونه دولتی حذف می‌شوند؟ هوا سرد می‌شود / باران تا جمعه در تهران ادامه دارد مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها و شهر‌ها چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ تعطیل است؟ جزئیات جدید پرونده قتل «منصوره قدیری» اعلام شد

عدم ثبت‌نام مدارس از دانش‌آموزان با "نمرات ضعیف" تخلف است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف تخلف است، گفت: این موضوع ناشی از سیاست‌گذاری‌های نامناسب آموزشی در کشور است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۵۹۷

به گزارش راهبرد معاصر،‌ سید ابوالحسن مصطفوی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف اظهار کرد: این رویه اشتباه و تخلف است چون عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ناشی از سیاست‌گذاری‌های نادرست آموزش و پرورش در بی‌توجهی به مدارس دولتی است.

 

وی افزود: عدم ثبت‌نام از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف باعث بازماندگی از تحصیل می‌شود و این اقدام خلاف عدالت آموزشی است، بنابراین مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید در این رابطه پاسخگو باشند.

 

مصطفوی متذکر شد: موضوع ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف قابل پیگیری توسط مجلس شورای اسلامی است و در جلسه کمیسیون آموزش این موضوع بررسی خواهد شد.

 

وی بیان کرد: سیاست‌گذاری‌های آموزشی نیاز به بازنگری دارد، در حالی که در یک سو بر مهارت‌آموزی و تغییر در شیوه آموزش‌های ارائه‌شده در مدارس با هدف ارائه دانش کاربردی تأکید می‌شود و حتی این موضوع از سوی رهبر انقلاب هم مورد تأکید قرار گرفته است اما شاهد هستیم سیاست‌گذاری‌ها همچنان در مسیر تقویت حافظه‌محوری و ارائه دروس غیرکاربردی است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: روند فعلی باعث می‌شود افراد صاحب قدرت و ثروت با دستیابی به مدارس باکیفیت و معلمان بهتر نمرات بالاتری دریافت کنند، از سوی دیگر با اعمال سهم بالای نمرات دوره متوسطه دوم در کنکور می‌توانند به دانشگاه‌های بهتر راه یابند./ تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار