سفر روسای موساد و شاباک به قاهره-راهبرد معاصر

سفر روسای موساد و شاباک به قاهره

منابع خبری از سفر روسای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» و رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم موسوم به «شاباک» به مصر خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۳۰۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: دیوید بارنیا رئیس موساد و رونین بار رئیس شاباک در راستای رایزنی درمورد توافق تبادل اسرا امروز شنبه وارد مصر شدند.

 

در همین پیوند، پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» گزارش داد که این دو مقام صهیونیست با عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر و دیگر مسئولان امنیتی این کشور درمورد مسائل امنیتی در محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح واقع در جنوب نوار غزه گفت‌وگو خواهند کرد.

 

پیش از این، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از برخی اعضای تیم مذاکرات رژیم صهیونیستی نوشت که برآورد‌های سران سرویس‌های امنیتی رژیم اسرائیل حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم هیچ تصمیمی برای امضای توافق مبادله اسرا ندارد.

 

هاآرتص روز پنجشنبه (۱۱ مردادماه) نیز اعلام کرد: ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس توافق مبادله اسیران را به خطر می‌اندازد. در این مرحله ترور هنیه ضرورتی نداشت.

 

«کارمیلا منشیه» خبرنگار نظامی رسانه صهیونیستی «کان» نیز درباره اسرای صهیونیست گفت: با گذشت بیش از ۳۰۰ روز از جنگ، ۱۱۵ نفر اسیر هستند که قبل از هر اقدامی باید کاری برای بازگشت آنها انجام شود.

 

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: ترور هنیه مذاکرات را به مدت هفته‌ها و ماه‌ها راکد می‌کند.

 

در همین راستا، «گدعون لوی» تحلیلگر و نویسنده صهیونیست گفت: ترور رهبران و فرماندهان حماس نه پیروزی به شمار می‌رود و نه سودی به حال اسرائیل دارد و هدف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر از عملیات ترور نیز جلوگیری از توقف جنگ و چه بسا گسترش آن است.

 

لوی با پیش‌بینی اینکه مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای دستیابی به آتش‌بس و تبادل اسیران برای مدتی طولانی متوقف شود، افزود: وقتی که مذاکره کننده را به قتل می‌رسانی نباید انتظار داشته باشی مذاکرات آتش بس ادامه یابد. یا باید مذاکره کنی یا ترور، نمی‌توانی هر دو را باهم داشته باشی.

 

وی اظهارداشت: ممکن است در آینده‌ای نزدیک با یک جنگ منطقه‌ای روبرو باشیم و آن روز، دیگر مذاکره‌ای در کار نخواهد بود و هیچ‌کس با اسرائیل مذاکره نخواهد کرد.

 

این نویسنده صهیونیست گفت: هدف نتانیاهو هیچ وقت، آزادسازی اسیران اسرائیلی نبوده است و او همچنان برای تشدید درگیری تلاش می‌کند.

 

لوی اضافه کرد: هیچ‌کسی باور نمی‌کند که ترور اسماعیل هنیه در راستای تلاش برای آزادسازی اسیران (صهیونیست) انجام شده است بلکه برعکس، این اقدام، آزادی اسیران را به تاخیر می‌اندازد و هدف نتانیاهو نیز همین است.

 

وی افزود: نتانیاهو نمی‌خواهد این جنگ به پایان برسد و تمام تلاش خود را برای به تاخیر انداختن توقف جنگ و برقراری آتش‌بس انجام می‌دهد و این کار نیز به بازی با زندگی اسیران اسرائیلی تمام خواهد شد.

 

«جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز امروز شنبه علت سنگ‌اندازی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر دستیابی به هرگونه توافقی با مقاومت فلسطین برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسیران را تشریح کرد و گفت که اشغالگران باید منتظر پرداخت هزینه سنگینی به خاطر ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس باشند.

 

وی درباره اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: دشمن صهیونیستی جدیتی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ندارد و درصورتی که در این مسیر جدی بود، فرمانده بزرگی که مسئولیت مدیریت مذاکرات را برعهده داشت، ترور نمی‌کرد.

 

طه بیان کرد: جنایت‌های اشغالگران، قتل عام و ترور‌های آن‌ها، مانع اصلی در مسیرموفقیت هر طرح و پیشنهادی در آینده خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌داند که هر توافقی با مقاومت به معنای پایان زندگی سیاسی وی است و به همین خاطر در مسیر توافق سنگ‌اندازی می‌کند.

 

این سخنگو افزود: نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس، در نشست چهارجانبه پاریس با خروج از محور فیلادلفیا (صلاح الدین) و گذرگاه رفح در جنوب و محور نتساریم در مرکز نوار غزه مخالفت کرد و محدودیت‌هایی را برای بازگشت ساکنان شمال نوار غزه به خانه‌های خود تعیین کرد./ ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار