آسیب شدید بالگرد‌های نظامی آمریکایی در پی طوفان کوبنده-راهبرد معاصر

آسیب شدید بالگرد‌های نظامی آمریکایی در پی طوفان کوبنده

طبق گزارش منابع خبری، طوفان شدید اخیر در آمریکا، به چند فروند بالگرد و هواپیمای ارتش این کشور آسیب وارد کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۳۰۸۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ در همین راستا، دفتر روابط عمومی «فورت کارسون» روز جمعه اعلام کرد که طوفان شدید در ایالت «کلرادو» به چندین هواپیمای نظامی آمریکا حاضر در تاسیسات نظامی فورت کارسون آسیب‌های شدیدی وارد کرده است.

طبق گزارش تارنمای «یونی ایندیا»، این پایگاه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «حدود ساعت ۸ بعد از ظهر اول اوت، یک رویداد آب و هوایی قابل توجه رخ داد. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که این رویداد به چندین هواپیمای جنگی متعلق به تیپ ۴ هوانوردی رزمی، لشکر ۴ پیاده‌نظام آسیب رسانده است.»

آسیب شدید بالگرد‌های نظامی آمریکایی در پی طوفان کوبندهآسیب شدید بالگرد‌های نظامی آمریکایی در پی طوفان کوبنده

در این بیانیه آمده به حجم خرابی اشاره و ذکر شده است که طوفان مذکور به انواع بالگرد‌های نظامی آمریکایی همچون آپاچی، شینوکس و بلک هاکس آسیب رسانده است و مقامات نظامی به ارزیابی خسارات ادامه می‌دهند.

از طرفی، سرهنگ «نیکلاس پلوتز»، فرمانده تیپ ۴ هوانوردی رزمی در یک بیانیه خبری گزارش داد که این رویداد آب و هوایی تأثیر قابل توجهی بر ناوگان این تیپ داشته است. وی همچنین افزود و گفت: «من خوشحالم که شخصی مصدوم نشده است. سربازان ما مقاوم هستند و برای بازیابی تجهیزات ما و ادامه ماموریت خود هر کاری که لازم است را انجام خواهند داد.»/ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده