تل آویو تحویل درآمد‌های مالیاتی رام الله به نروژ را لغو کرد-راهبرد معاصر

تل آویو تحویل درآمد‌های مالیاتی رام الله به نروژ را لغو کرد

پس از تصمیم نروژ برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین و دادن اجازه به محاکمه رژیم صهیونیستی در دیوان لاهه، این رژیم تصمیم گرفت تحویل درآمد‌های مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین به نروژ را لغو کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 07
کد خبر: ۲۵۳۶۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت کابینه رژیم صهیونیستی این تصمیم را اخیرا در پاسخ به اقدامات نروژ درمورد به رسمیت شناختن کشور فلسطین در ماه مه و اظهارات وزیر خارجه نروژ علیه رژیم صهیونیستی گرفته است. تصمیمی که محرمانه باقی مانده است.

این روزنامه نوشت رژیم صهیونیستی از طریق آمریکا در حال بررسی توافق با کشور دیگری به جای نروژ است و به دنبال متقاعد کردن سوئیس برای برعهده گرفتن این کار است تا جایی که «رون درمر» وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی اخیرا به سوئیس رفته و در آنجا مذاکراتی داشته است.

به گفته منابع آگاه، درمر ترتیبات اعتماد را با مقامات سوئیس بررسی می‌کند.

رژیم صهیونیستی این تصمیم را «تنبیهی» علیه نروژ می‌داند چرا که نروژ با جنگ علیه مردم غزه مخالف است و اخیرا موافقت خود را با صدور حکم بازداشت علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و جنایت انسانی در نوار غزه، به دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرده است.

پس از اینکه «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با تحویل درآمد‌های تخصیص یافته به نوار غزه مخالفت کرد و در پی آن تشکیلات خودگردان فلسطین هم اعلام کرد درآمد‌های مالیاتی تنها کرانه باختری را نمی‌خواهد، کابینه سیاسی امنیتی رژیم صهیونیستی دوم ژانویه تحویل درآمد‌های مالیاتی که برای تشکیلات خودگردان فلسطین جمع‌آوری می‌کند به نروژ را تصویب کرد.

اسموتریچ امروز (چهارشنبه) اعلام کرد درآمد‌های مالیاتی را نه به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل می‌دهد و نه نروژ.

قبلا آمریکا پیشنهاد کرده بود که مبلغ ۲۰۰ - ۲۵۰ میلیون شِکِل تقریبا ماهانه به حساب اعتباری رژیم صهیونیستی در نروژ واریز شود و این رژیم مابقی درآمد‌های مالیاتی را به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل دهد. پس از این توافق، تشکیلات خودگردان فلسطین دریافت بخشی از درآمد‌های مالیاتی را نپذیرفت و اکنون اسموتریچ می‌گوید پول ناشی از درآمد‌های مالیاتی را نه به تشکیلات خودگردان فلسطین می‌دهد و نه نروژ.

تاکنون حدود یک میلیارد شکِل در حساب اعتباری رژیم صهیونیستی در نروژ وجود دارد. ماه مه پس از اینکه نروژ فلسطین را به رسمیت شناخت، اسموتریچ اعلام کرد با درخواست مقامات نروژ برای بازگرداندن فوری این پول‌ها به رژیم صهیونیستی موافقت کرده است و از این پس مبالغ درآمد‌های مالیاتی را به نروژ نمی‌دهد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار