اعتراف نظامی ارشد صهیونیست: اسرائیل بدون کمک آمریکا دوام نمی‌آورد-راهبرد معاصر

اعتراف نظامی ارشد صهیونیست: اسرائیل بدون کمک آمریکا دوام نمی‌آورد

اسحاق بریک در سخنانی اعتراف کرد که «اسرائیل» بدون پشتوانه آمریکا شانسی برای بقا ندارد و نه تنها از حفظ زیرساخت‌های داخلی خود مستأصل است، بلکه توان شکست ایران و حزب الله را نیز ندارد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 07
کد خبر: ۲۵۳۷۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ رژیم صهیونیستی در برهه اخیر تلاش می‌کرد خود را مستقل از واشنگتن به ویژه در قدرت نظامی امنیتی نشان دهد، اما عملیات طوفان الاقصی نشان داد که بدون حمایت آمریکا یک هفته هم دوام نمی‌آورد.

در همین ارتباط، اسحاق بریک، ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرد که «اسرائیل» در شرایطی که اکنون به سر می‌برد به طور کامل برای بقای خود به ایالات متحده آمریکا تکیه دارد.

معاون سابق ستاد ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی با اذعان به استیصال این رژیم در مقابل گروه‌های مقاومت فلسطینی پس از سپری شدن بیش از ده ماه مقاومت و ایستادگی در غزه ادامه داد که ارتش «اسرائیل» نه تنها در برابر جنگ منطقه‌ای برای دفاع از خود در مقابل مقاومت راه حلی ندارد، بلکه در دفاع از زیر ساخت‌های خود نیز مستأصل است و توان شکست ایران و حزب الله را نیز ندارد.

پیشتر نیز اسحاق بریک، ژنرال سابق صهیونیست در سخنانی در گفتگو با شبکه عبری ۱۴ با اذعان به شکست گسترده ارتش این رژیم در نبرد با مقاومت در غزه، هر گونه وعده‌ای از سوی مقام‌های صهیونیستی مبنی بر تضعیف یا نابودی جنبش حماس را شعار دانست.

وی همچنین گفت: «نابودی کامل حماس بدون شک بزرگ‌ترین دروغ از زمان تأسیس اسرائیل است! هر روز هزاران موشک به سمت اسرائیل شلیک می‌شود؛ ما نمی‌توانیم بر چنین شرایطی غلبه کنیم.»

گفتنی است که رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون کسب هیچ گونه دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۱۰ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار