جزئیات دیدار مهم محمود عباس و پوتین | آنچه در فلسطین رخ می‌دهد از چشم روسیه دور نمی‌ماند-راهبرد معاصر

جزئیات دیدار مهم محمود عباس و پوتین | آنچه در فلسطین رخ می‌دهد از چشم روسیه دور نمی‌ماند

رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مسکو تاکید کرد که کشورش تحولات منطقه را به‌رغم درگیر بودن با جنگ اوکراین رصد می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 13
کد خبر: ۲۵۴۳۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت رخداد‌های غرب آسیا، به‌رغم در جریان بودن جنگ اوکراین، از چشم روسیه دور نمی‌ماند.

خبرگزاری ریانووستی با انتشار این مطلب گزارش داد که پوتین به محمود عباس گفت: همه می‌دانند که در حال حاضر، متاسفانه، روسیه باید از منافع خود و با سلاحی در دست از مردم خود دفاع کند، اما آنچه در خاورمیانه و در فلسطین رخ می‌دهد، مسلما، از چشم روسیه دور نمی‌ماند.

پوتین افزود: روسیه فاجعه انسانی در فلسطین را با اندوه و نگرانی دنبال می‌کند و هر کاری برای حمایت از مردم فلسطین انجام می‌دهد.

اظهارات پوتین درباره تحولات منطقه در حالی مطرح شده است که حملات رژیم صهیونیستی در غزه با هدف «نابودی حماس» نزدیک به ۴۰ هزار شهید فلسطینی بر جای گذاشته و جمعیت میلیونی آوارگان این شهر به دلیل کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم، دارو و تجهیزات پزشکی با بحرانی انسانی مواجه است.

طبق واکنش‌های بین‌المللی و تحلیل‌ها درباره تاثیر ۲ اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران و «فؤاد شکر» یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در بیروت، این موضوع روند مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا میان طرفین جنگ را با اخلالی جدی مواجه ساخته است.

از طرفی، با وعده «مجازات سخت» از سوی ایران و دیگر گروه‌های مقاومت به خون‌خواهی شهید هنیه نگرانی‌های بین‌المللی درباره پیامد‌های پاسخ نظامی ایران و دیگر گروه‌های مقاومت به تروریسم برون‌مرزی رژیم صهیونیستی افزایش یافته است./ ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده