سازمان ملل: بیش از نیمی از مدارس غزه آماج حملات اسرائیل قرار گرفتند-راهبرد معاصر

سازمان ملل: بیش از نیمی از مدارس غزه آماج حملات اسرائیل قرار گرفتند

سازمان ملل متحد در گزارشی تازه، از جنایات رژیم صهیونیستی و حملات عامدانه این رژیم به مدارسی که بعنوان پناهگاه در غزه استفاده می‌شوند، پرده برداشت.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 13
کد خبر: ۲۵۴۳۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ طبق تازه‌ترین گزارش سازمان ملل که شامگاه سه شنبه، ۲۳ مرداد منتشر شده است، بیش از نیمی از مدارس غزه که در ۱۰ ماه گذشته و پس از شروع جنگ غزه در ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۳ به پناهگاه‌هایی برای سرپناه دادن به آوارگان فلسطینی و غیرنظامیان تبدیل شده‌اند، «بطور عامدانه و مستقیم، آماج حملات اسرائیل قرار گرفته‌اند.»

براساس این تحقیق، از تاریخ ۴ ژوئیه (۱۴ تیر) تاکنون، بیش از ۲۱ حمله به مدارس غزه ثبت شده‌اند و بیش از ۲۷۰ شهید برجای گذاشته است.

در اوایل هفته جاری نیز، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد مدارس و پناهگاه‌ها باید محافظت شوند و خشونت علیه کودکان باید متوقف شود.

علت تحقیقات تازه سازمان ملل و بیانیه یونیسف، حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه «التابعین» واقع در شهر غزه در بامداد شنبه (۲۰ مرداد) بوده است.

بامداد روز شنبه، ۲۰ مرداد، رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مدرسه «التابعین» در محله الدرج واقع در شهر غزه، به کشتار عامدانه آوارگان فلسطینی دست زده است. در پی این جنایت، دست‌کم ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر زخمی شدند. این جنایت به شکل گرفتن محکومیت‌های جهانی دامن زد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه بر شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۱ هزار نفر در این جنگ، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشور‌های اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار