90 درصد خاک غزه «منطقه جنگی و ناامن» است-راهبرد معاصر

90 درصد خاک غزه «منطقه جنگی و ناامن» است

مناطق بشردوستانه امنی که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه اعلام کرده بود روز به روز در حال کوچکتر شدن است و به گفته مقامات فلسطینی اکنون تقریبا جایی برای فرار غیرنظامیان نمانده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 24
کد خبر: ۲۵۵۳۴۰
به گزارش راهبرد معاصر، از 230 کیلومتر مربع از مناطق امنی که رژیم اشغالگر در آغاز جنگ در نوار غزه تعیین کرده بود فقط و فقط 35 کیلومتر باقی مانده و بقیه آن به «مخروبه و تلی از خاکستر تبدیل شده است.»طبق این آمار وزارت دفاع مدنی غزه، از مجموع مساحتِ 360 کیلومتری غزه، تنها کمتر از یک دهم آن برای جمعیت دو میلیون نفری این باریکه محاصره شده از سوی رژیم صهیونیستی به ظاهر مناطق امن باقی مانده است. این درحالیست که همین مناطق نیز بارها و بارها از سوی ارتش این رژیم مورد حملات مرگبار قرار گرفته است.
 
 
از آغاز تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، نظامیان اسرائیلی صدها هزار غیرنظامی را از مناطق شمالی و مرکزی غزه به مناطق جنوبی که مدعی بودند مناطق امن است کوچانده‌اند. با این حال حملات رژیم صهیونیستی تا کنون بیش از 40200 شهید برجا گذاشته است که بنا بر آمارهای سازمانهای حقوق بشری اغلب آنها زنان و کودکان هستند و دست کم 96 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.
 

وزارت دفاع مدنی غزه در تشریح جزئیات این موضوع می‌گوید، در آغاز تهاجم در نوامبر 2023، حدود 63 درصد نوار غزه مناطق امن اعلام شده بود که به مرور کوچک و کوچکتر شده است؛ به طوریکه در دسامبر 2023 به 38 درصد رسید، در ماه مه سال جاری 20 درصد شد و اکنون در ماه اوت به 9.5 درصد رسیده است. مقامات فلسطینی می‌گویند، کاهش مداوم این مناطق امن، «بحران انسانی در غزه را تشدید کرده چرا که غیرنظامیان پناه‌گاههای کمتری برای فرار از بمباران‌های مداوم ارتش اشغالگر دارند.»/ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار