کلاهبرداری ۴۰ میلیارد تومانی از شبکه سلامت کشور + جزئیات-راهبرد معاصر

کلاهبرداری ۴۰ میلیارد تومانی از شبکه سلامت کشور + جزئیات

رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا از دستگیری سرکرده باند حرفه‌ای کلاهبرداری خبر داد که از طریق تبلیغات گسترده و بستن قرارداد‌های کلان با مراکز پزشکی و درمانی مبالغ هنگفتی را دریافت می‌کردند و متواری می‌شدند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 27
کد خبر: ۲۵۵۶۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ ضرغام آذین رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا اظهار کرد: در پی شیوع بیماری کرونا و گسترش آن در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و همزمان با کمبود‌های موجود در زمینه تامین اقلام بهداشتی و نیازمندی‌های عمومی به خصوص از جانب مراکز درمانی، عده‌ای از افراد سودجو از طریق انجام تبلیغات واهی گسترده در فضای مجازی خود را در قالب فروشنده عمده این تجهیزات معرفی کنند.

وی افزود: این افراد شیاد پس از اعتمادسازی اقدام به عقد قرارداد‌های بعضاً میلیاردی به خصوص با مراکز بیمارستانی، مطب‌های پزشکی، کلینیک‌های جراحی - زیبایی و... می‌کردند که به واسطه این قراردادها، پس از دریافت مبالغ هنگفتی (به ارزش ۴۰ میلیارد تومان) تحت عنوان بیعانه، متواری می‌شدند.

رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: با توجه به اینکه در این خصوص پرونده‌های بسیاری در پلیس‌های آگاهی سراسر کشور تشکیل شده بود و از آنجا که اقدامات مجرمان این دسته از جرائم پیچیدگی‌های فراوانی به همراه داشت، شناسایی و دستگیری اعضای این باند حرفه‌ای و کلاهبردار به مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی محول شد.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی پیچیده و همچنین اجرای عملی‌های پنهان در ساعات مختلف شبانه‌روز، در اواخر مردادماه سال جاری نهایتا مخفیگاه متهم اصلی و سرکرده باند را که هویت جعلی داشت در تهران شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند و به مرجع قضایی تحویل دادند.

سرهنگ آذین با بیان اینکه پلیس با متهمان و مجرمانی که قصد سوءاستفاده از مردم را دارند قاطعانه برخورد می‌کند، تاکید کرد: تلاش پلیس جهت دستگیری دیگر متهمان این پرونده ادامه دارد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده