انتصاب جدید در وزارت آموزش و پرورش | علی باقرزاده کیست؟-راهبرد معاصر

انتصاب جدید در وزارت آموزش و پرورش | علی باقرزاده کیست؟

وزیر آموزش و پرورش در حکمی مسئولیت راهبری، ساماندهی نیروی انسانی و فرایند‌های وابسته به آن را به علی باقرزاده سپرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 29
کد خبر: ۲۵۵۸۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا کاظمی در این حکم بر برنامه ریزی مناسب جهت بازگشایی مطلوب مدارس و مدیریت نیرو‌های انسانی، فرآیند صحیح ثبت نام برای سال تحصیلی جدید، تامین کتب درسی و جلب مشارکت مردمی تاکید کرد.

در حکم انتصاب علی باقرزاده آمده است: برنامه‌ریزی برای بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی به عنوان مهمترین برنامه کوتاه‌مدت وزارت آموزش و پرورش و یکی از بزرگترین رویداد‌های آموزشی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود که پایش مستمر و کنترل مداوم روند پیشرفت آن از وظایف سازمانی همه مدیران و مسئولان واحد‌های ستادی، استانی و منطقه‌ای است.

کاظمی تاکید کرده است که به‌منظور ایجاد هماهنگی و تقویت نقش تنظیم‌گری و تسهیل‌گری ستاد، مسئولیت راهبری، ساماندهی نیروی انسانی و فرایند‌های وابسته به آن از جمله ثبت‌نام دانش‌آموزان، کلاس‌بندی و صدور ابلاغ تأمین و توزیع کتاب‌های درسی و آماده کردن مدارس با استفاده از جلب مشارکت مردم، خیرین و دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی در کلیه استان‌ها و شهرستان‌های کشور به باقرزاده سپرده شده است.

وی از باقرزاده خواست تا با همکاری رئیس ستاد پروژه مهر، مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری شورای معاونان و مدیران کل استانی، همکاری با کارشناسان خبره و بسیج همه ظرفیت‌ها و امکانات تدابیر لازم را برای شروع بموقع امن و باشکوه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بویژه روش‌های تأمین نیروی انسانی مورد نیاز اتخاذ کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تمامی واحد‌های ستادی و استانی موظفند اطلاعات و گزارش‌های لازم را در اختیار باقرزاده قرار دهند و زمینه لازم برای انجام مأموریت ذکر شده را فراهم نمایند.

کاظمی همچنین با یادآوری متفاوت بودن شرایط و مقتضیات در استان‌ها، ضمن تمرکز بر استان‌های دارای شرایط خاص و تعامل نزدیک با مدیران کل مربوطه و تهیه برش‌های منطقه‌ای و شهرستانی و استفاده از ظرفیت همکارانی که قبلاً به عنوان معین استان‌ها انتخاب شده‌اند اختیارات لازم برای تصمیم‌گیری فوری در امور جاری و اعمال آن از طریق ساختار‌های رسمی در چارچوب قوانین و مقررات را هم به باقرزاده محول کرد.

وی خواستار آن شد که گزارش‌های مستمری از آخرین وضعیت استان‌ها و نحوه همکاری بخش‌های مختلف تهیه و ارسال شود. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار