عفو بین‌الملل خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات جنگی در نوار غزه شد-راهبرد معاصر

عفو بین‌الملل خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات جنگی در نوار غزه شد

عفو بین‌الملل امروز (پنجشنبه) با متهم کردن ارتش رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی در این خصوص شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 05
کد خبر: ۲۵۶۳۸۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ سازمان عفو بین الملل امروز در گزارشی رژیم صهیونیستی را به دلیل تخریب غیر قابل توجیه تمام مناطق واقع در امتداد مرز‌های نوار فلسطینی با رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد منطقه حائل، به ارتکاب جنایت‌های جنگی متهم کرد.

عفو بین الملل در این گزارش گفت که در اکتبر ۲۰۲۳ و مه ۲۰۲۴ و در امتداد خط مرزی نوار غزه و رژیم صهیونیستی و در عرض ۱ و ۱.۸ کیلومتر بیش از ۹۰ درصد از ساختمان‌ها در معرض تخریب یا خسارت‌های سنگین قرار گرفته و ۵۹ درصد از محصولات کشاورزی از بین رفته‌اند. طبق این گزارش، خسارت‌ها ۵۸ کیلومتر مربع یا نزدیک به ۱۶ درصد از مساحت نوار غزه را در بر می‌گیرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت، عفو بین الملل تاکید کرد در چهار مناطقی که تحقیقات در آن انجام شده ساختمان‌ها عمدا و به شکل سیستماتیک بعد از تسلط ارتش رژیم صهیونیستی بر آن و بدون هرگونه درگیری با حماس ویران شده‌اند.

«اریکا گوارا روزاس» مدیر کل عفو بین‌الملل در این گزارش گفت کارزار تخریب گسترده‌ای که ارتش اسرائیل در غزه به راه انداخته، کارزار تخریب غیر قابل توجیه است. وی گفت ایجاد منطقه حائل تحت هیچ شرایطی نباید در قالب مجازات دسته جمعی ساکنان غیرنظامی فلسطینی باشد که در این مناطق ساکن هستند.

طبق این گزارش، سازمان عفو بین‌الملل در ژوئیه گذشته پرسش‌هایی را درباره این موضوع به مقام‌های اسرائیلی ارسال کرد، اما بعد از گذشت دو ماه هیچگونه پاسخی دریافت نکرده است.

سازمان ملل در اوت گذشته گفت ارزیابی‌ها حاکی از این است که حدود دو سوم ساختمان‌ها از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در غزه آسیب دیده یا به طور کامل ویران شده‌اند.

عفو بین الملل در گزارش خود پیرامون منطقه حائل تاکید کرده است که هدف نظامی نمی‌تواند حجم این تخریب گسترده و سیستماتیک را توجیه کند و لازم است موضوع تحقیقات درباره شبهه ارتکاب جنایت جنگی باشد. / ایسنا

کلمات کلیدی: اسرائیل غزه
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده