یک سیارک کوچک در مسیر برخورد با زمین سوخت + عکس-راهبرد معاصر

یک سیارک کوچک در مسیر برخورد با زمین سوخت + عکس

یک سیارک کوچک که دیشب در مسیر برخورد با زمین بود، به‌طور کاملا بی‌ضرری در جو زمین سوخت.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 05
کد خبر: ۲۵۶۳۸۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ آژانس فضایی اروپا (ESA) اعلام کرد که یک سیارک یک متری روز چهارشنبه (۱۴ شهریور) حدود ساعت ۱۶:۴۶ به وقت گرینویچ (۲۰:۱۴ به وقت تهران) در بالای اقیانوس آرام غربی نزدیک جزیره لوزون در فیلیپین به جو برخورد کرد و به طور بی‌ضرری سوخت.

این سیارک که به نام «۲۰۲۴ آر دبلیو۱» شناخته می‌شود، امروز توسط تکنولوژیست تحقیقاتی، ژاکلین فازکاس با بررسی آسمان کاتالینا و در نزدیکی توسان، آریزونا قرار دارد، کشف شد.

یک سیارک کوچک در مسیر برخورد با زمین سوخت + عکس

وب‌سایت «نظارت بر سیارک‌های ناسا» پیش‌بینی کرده بود که برخورد به جو زمین، می‌تواند یک شهاب‌سنگ روشن ایجاد کند که از سواحل شرقی فیلیپین قابل مشاهده باشد و بسیاری از ویدیو‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، یک شهاب‌سنگ سبز روشن را در بالای این کشور جزیره‌ای نشان می‌دهند.

دفتر هماهنگی «حفاظت از سیاره» ناسا اعلام کرد که برخورد توسط چندین حسگر شناسایی شده است.

«حفاظت از سیاره» که شامل جستجو برای سیارک‌های نزدیک به زمین مانند ۲۰۲۴ RW ۱ و فهرست‌بندی آنها برای ردیابی است، به یک اولویت اصلی برای آژانس‌های فضایی در سراسر جهان تبدیل شده است. در سال ۲۰۲۲، مأموریت DART ناسا یک برخوردگر را به یک سیستم سیارکی دوگانه زد تا مسیر آن را تغییر دهد.

ناسا همچنین در حال برنامه‌ریزی یک تلسکوپ مادون قرمز جدید به نام NEO Surveyor بوده و چین نیز در حال توسعه مأموریتی برای منحرف کردن یک سیارک تا سال ۲۰۳۰ است. / سایت اسپیس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده