آخرین وضعیت ۴ خط جدید متروی تهران + جزییات-راهبرد معاصر

آخرین وضعیت ۴ خط جدید متروی تهران + جزییات

آلودگی هوا و ترافیک دو معضل اساسی تهرانی‌هاست و یکی از اقداماتی که در این دوره مدیریت شهری صورت گرفت شروع ساخت ۴ خط جدید ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ بود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 14
کد خبر: ۲۵۷۲۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ آلودگی هوا و ترافیک دو معضل اساسی تهرانی هاست. برای رفع این مشکل که کار یک روز و دو روز نیست نیازمند توسعه و گسترش خطوط مترو و حمل و نقل برقی هستیم. یکی از اقداماتی که در این دوره مدیریت شهری صورت گرفت شروع ساخت ۴ خط جدید ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ بود. در این گزارش به بررسی این ۴ خط جدید و آخرین وضعیت عملیاتی آنها می‌پردازیم.

خط ۸

برای شروع ساخت خط ۸ مترو قطعاتی زمین در مناطق ۱۵ و ۱۶ شهرداری تعیین شده و زمین‌هایی در منطقه ۱۵ برای تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی تحویل گرفته شده است. همچنین به موازات آن در مناطق دیگر نیز زمین‌هایی برای شروع عملیات اجرایی کارگاه‌های دیگر شناسایی شده و اقدامات لازم در مورد آنها در دست انجام است.

خط ۹

مبانی کلی و جزییات قرارداد با پیمانکار برای ساخت خط ۹ مترو در مرحله تدقیق قرار دارد. البته پیش بینی می‌شود طی آینده نزدیک عملیات اجرایی پروژه از محدوده دولت آباد آغاز بشود.

خط ۱۰

برای ساخت این خط از متروی تهران، حدود ۵۰۰ متر از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس توسط دستگاه حفار مکانیزه نخست حفاری شده است. قطعات دستگاه حفار شماره دو که قرار است در کارگاه جنت آباد، حفاری بخش دوم از فاز اول خط ۱۰ را آغاز کند هم در حال انتقال به کارگاه پروژه است.

مجموعا ۱۷ قطعه زمین برای تجهیز کارگاه به پیمانکار تحویل داده شده است و ۵ قطعه زمین در شرف تحویل برای تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی است. نام کارگاه‌های فعال عبارتند از: پژوهش، دریاچه شهدای خلیج فارس، میدان ساحل، میدان موج، میدان اتریش، میدان المپیک، کوهسار، جنت آباد، سردار جنگل و میدان کتاب.

خط ۱۱

دو قطعه زمین در منطقه ۲۰ و یک قطعه زمین در منطقه ۲۱ جهت شروع عملیات اجرایی از شهرداری مناطق مربوطه تحویل گرفته شده است. مذاکرات برای توافق با یک شرکت پیمانکار خارجی نیز در حال پیگیری است. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده