کابینه افراطی نتانیاهو به دنبال گسترش جنگ با حزب الله-راهبرد معاصر
حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در «ایلات» بایدن: باید از وقوع جنگ فراگیر جلوگیری شود تبدیل حیفا به شهر ارواح پس از شلیک موشک بالستیک حزب‌الله بیانیه دوم مقاومت: با موشک به دو هدف صهیونیستی حمله کردیم برنامه سفر نخست‌وزیر روسیه به ایران نتانیاهو: به اتحاد نیاز داریم/ در ۷ جبهه در حال جنگ هستیم آمار اولیه شهدا و زخمی‌های حملات رژیم صهیونیستی به یمن حملات پهپادی و موشکی شدید حزب‌الله به شهرک‌ها و مواضع رژیم صهیونیستی سناتور آمریکایی: دولت بایدن از ترس واکنش احتمالی ایران فلج شده است انفجار‌های پیاپی در عکا و خلیج حیفا پنتاگون: قابلیت پشتیبانی هوایی در خاورمیانه را تقویت می‌کنیم پیکر مطهر شهید نصرالله از زیر آوار سالم بیرون آورده شد ایران حمله رژیم صهیونیستی به یمن را به شدت محکوم کرد ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شهر صیدا در جنوب لبنان واکنش یمن به بمباران هوایی بندر الحدیده: اهداف غیرنظامی اسرائیل را هدف قرار خواهیم داد + فیلم
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

کابینه افراطی نتانیاهو به دنبال گسترش جنگ با حزب الله

کابینه افراطی رژیم صهیونیستی معتقد است، سیاست‌های گذشته دیگر کافی نیست و برای جلوگیری از جنگ‌های آینده باید از راهبرد حملات پیشگیرانه استفاده کرد. در چارچوب این راهبرد، نابودی زرادخانه موشکی حزب‌الله و خنثی‌سازی تهدیدات آن به عنوان اولویت اصلی تعریف می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 30
کد خبر: ۲۵۸۵۵۵

کابینه افراطی نتانیاهو به دنبال گسترش جنگ با حزب الله

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی افراطی‌ترین کابینه تاریخ این رژیم صهیونیستی را تشکیل داده و با وجود شخصیت‌های تندرو مانند ایتامار بن‌گویر و اسموتریچ در جایگاه‌های تأثیرگذار، سیاست رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله به نحو قابل توجهی تهاجمی‌تر شده است.
 

اعضای کابینه افراطی نتانیاهو از رویکرد نظامی فعال تر علیه حزب الله حمایت می کنند که این موضوع در افزایش درگیری های اخیر با حزب الله مشهود است


بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بر راهبرد نظامی پیشگیرانه تأکید می کند و خواستار اقدام علیه زیرساخت های نظامی حزب الله در جنوب لبنان است. وی بر لزوم نمایش قدرت تأکید می کند و معتقد است رژیم صهیونیستی نباید در مرزهای شمالی هیچ تهدیدی تحمل کند. در واقع، مواضع وی در چارچوب دکترین «بازدارندگی به وسیله سلطه» مطرح می شود که معتقد است توسل به زور بهترین مسیر برای خودداری از حملات آینده و تضمین امنیت بلندمدت است.
 
اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بر گسترش شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری و تقویت کنترل این رژیم بر مناطق مورد مناقشه تأکید می کند. وی تمامیت ارضی رژیم صهیونیستی ازجمله مناطق مورد مناقشه در کرانه باختری را غیر قابل مذاکره می داند و برای تأکید بر حاکمیت رژیم صهیونیستی، از گسترش شهرک های صهیونیست نشین حمایت می کند. تداوم سیاست شهرک سازی باعث افزایش تنش با حزب الله شده است.
 
در مجموع اعضای کابینه افراطی نتانیاهو از رویکرد نظامی فعال تر علیه حزب الله حمایت می کنند که این موضوع در افزایش درگیری های اخیر با حزب الله مشهود است. با گسترش جنگ با حزب الله، کابینه افراطی نتانیاهو به دنبال تحقق اهداف ذیل هست:


الف) تضعیف و نابودی زیرساخت های نظامی حزب الله

ب) تضعیف توان عملیات حزب الله برای کاهش نفوذ تهران در منطقه

ج) تقویت بازدارندگی و ارسال پیام واضح به حزب الله که هرگونه تهدید علیه رژیم صهیونیستی قاطعانه پاسخ داده خواهد شد.

د) تقویت عمق راهبردی رژیم صهیونیستی به وسیله خنثی سازی توانمندی نظامی حزب الله در جنوب لبنان
 
در واقع کابینه افراطی رژیم صهیونیستی گسترش درگیری با حزب الله را فرصتی برای ایجاد منطقه حائل در جنوب لبنان می بیند و با عقب راندن حزب الله و محدودسازی دامنه عملیاتی آن، به دنبال امنیت بیشتر در مرزهای شمالی است. کابینه افراطی رژیم صهیونیستی معتقد است، سیاست‌های بازدارندگی دیگر کافی نیست و برای جلوگیری از جنگ های آینده باید از راهبرد حملات پیشگیرانه استفاده کرد. در چارچوب این راهبرد، نابودی زرادخانه موشکی حزب‌الله و خنثی‌سازی تهدیدات آن به عنوان اولویت اصلی تعریف می‌شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده