وزیر کار: حقوق مشاغل سخت باید افزایش یابد-راهبرد معاصر

وزیر کار: حقوق مشاغل سخت باید افزایش یابد

وزیر کار با بیان اینکه ۸۵۰ هزار بازنشسته مشاغل سخت و زیان آور در کشور وجود دارد گفت: تنها امتیازی که هم اکنون به این افراد داده می‌شود بازنشستگی پیش از موعد است ولی باید حقوق و دستمزد آنها هم تغییر کند. در این زمینه طبقه‌بندی مشاغل برای کارگاه‌های سخت و زیان آور در حال انجام است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 30
کد خبر: ۲۵۸۸۳۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد میدری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: ما بعضی مسائل را نمی‌توانیم حل کنیم و نوشتن آیین نامه هم مشکلات را حل نمی‌کند. مثلا در بحث طبس، آیین نامه معادن بسیار خوب نوشته شده ولی امکان اجرای آن وجود ندارد. در بحث مشاغل سخت و زیان آور هم اینگونه است.

وی افزود: تجهیزات و ماشین آلاتی که در کشور وجود دارد فاقد ایمنی و استاندارد لازم است. اقتصاد معدن، کوچک است و نمی‌تواند به استاندارد این حوزه کمک کند. مشاغل سخت و زیان آور هم هزینه‌های بسیار سنگینی برای دولت و مردم دارد. ما به عنوان دولت در این زمینه همراهی می‌کنیم ولی شرکت‌ها و موسساتی که بتواند اینها را از سخت و زیان آور خارج کند نداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار بازنشسته بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشته شده اند گفت: این تعداد رو به افزایش است. پیشنهادی در شورای حفاظت فنی در این زمینه ارایه شده که کارگران کمتری در شرایط سخت و زیان آور کار کنند. ما تنها امتیازی که می‌دهیم بازنشستگی پیش از موعد است ولی باید حقوق و دستمزد آن هم تغییر کند. باید طبقه‌بندی مشاغل برای کارگاه‌های سخت و زیان‌آور انجام شود.

میدری تصریح کرد: درخصوص طبقه بندی مشاغل سخت با کمک کارشناسان وزارت تعاون به راه حلی که تاکنون پیشنهاد نشده بود رسیده‌ایم. سازمان تامین اجتماعی باید سامانه‌ای در این زمینه ایجاد کند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار