رسیدگی به جریمه‌های رانندگی با سامانه اینترنتی-راهبرد معاصر
قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی تردد روان در محور‌های چالوس و هراز/ محدودیت تردد وجود ندارد هوای پایتخت در وضعیت «نارنجی»

رسیدگی به جریمه‌های رانندگی با سامانه اینترنتی

رئیس پلیس راهور فراجا، از راه‌اندازی سامانه رسیدگی اینترنتی به جریمه‌های رانندگی تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 10
کد خبر: ۲۵۹۷۵۵

به گزارش راهبرد معاصر، سردارسید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا ضمن اشاره به افزایش نرخ جرایم رانندگی و تأثیر آن در کاهش تصادفات، به موضوعات مهمی از جمله تردد موتورسیکلت‌سواران، کیفیت ایمنی خودرو‌های داخلی و احتمال خطا در جریمه‌های ثبت‌شده توسط دوربین‌های ترافیکی پرداخت.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به افزایش نرخ جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: نرخ جریمه‌های رانندگی حدود ۶ سال هیچ تغییری نکرده بود و امسال تقریباً سه برابر افزایش یافت. آمار‌ها نشان می‌دهد این افزایش تأثیر مثبتی داشته است.

سردار حسینی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریورماه، شاهد کاهش ۸ درصدی جانباختگان تصادفات رانندگی بوده‌ایم که می‌توان گفت ۵۰ درصد این کاهش به افزایش نرخ جرایم رانندگی مرتبط است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به وضعیت تردد موتورسیکلت‌سواران گفت: موتورسیکلت‌سواران آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیکی هستند و متأسفانه بخش قابل‌توجهی از مصدومان و جانباختگان تصادفات رانندگی در کشور به این گروه اختصاص دارد. ما می‌دانیم که بسیاری از این افراد برای امرار معاش از این وسیله استفاده می‌کنند و قصد محدود کردن آنها را نداریم، اما انتظار داریم حداقل‌ها رعایت شود؛ یعنی از کلاه ایمنی استفاده کنند و از رفتار‌های پرخطر اجتناب کنند.

وی تأکید کرد: ایجاد نظم و انضباط ترافیکی تنها با اقدامات پلیسی امکان‌پذیر نیست. در کشور‌های توسعه‌یافته، همه بخش‌ها وظایف خود را به‌درستی انجام می‌دهند که نتیجه آن نظم ترافیکی است. پلیس در کشور ما به نوعی تاوان ناکارآمدی دیگر بخش‌ها را می‌دهد.

سردار حسینی در ادامه به کیفیت خودرو‌های داخلی اشاره کرد و گفت: پلیس همواره بر این موضوع تأکید داشته که کیفیت ایمنی خودرو‌های داخلی قابل قبول نیست و استحکام بدنه آنها در حدی نیست که بتواند از جان سرنشینان به‌درستی محافظت کند. در سطح جهانی خطای انسانی پذیرفته شده است، اما باید در طراحی و ساخت جاده‌ها و خودرو‌ها دقت بیشتری شود تاآسیب‌ها به حداقل برسد.

وی همچنین به احتمال خطا در جریمه‌های ثبت‌شده توسط دوربین‌های ترافیکی پرداخت و گفت: بخش زیادی از اشتباهات مربوط به خطا در خوانش پلاک وسایل نقلیه است، که با به‌روزرسانی سامانه‌ها، این خطا‌ها به حداقل خواهد رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان افزود: رسیدگی اینترنتی به جریمه‌ها را تا پایان سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی خواهیم کرد تا نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

سردار حسینی از همه هموطنان خواست تا با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، به توسعه انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات و جانباختگان کمک کنند./ ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده