وضعیت آب و هوای تهران تا پایان هفته/ هوا تا چند درجه گرم‌تر می‌شود؟ زمان برگزاری آزمون‌های دانشگاه‌های کشور تغییر کرد چرا «شقایق اولیفرا» جایگزین خشخاش شد؟ تفهیم اتهام «شروع به قتل» به پدر دختران آسیب‌دیده سنندجی حکم پرستو احمدی و همراهانش صادر شد سه متهمِ ۱۹ هزار مرگ/ چرا سالانه ۲۰ هزار ایرانی جان می‌بازند؟ آتش‌سوزی در گرمسار؛ دو نفر مصدوم شدند پیش‌بینی افزایش دما در تهران به ۳۹ درجه سانتیگراد نرخ دیه سال ۱۴۰۵ اعلام شد ضربه پلیس به شبکه قاچاق مواد خوراکی و تجهیزات پزشکی در پایتخت آماده‌سازی اتوبوس‌های دوکابین جدید در تهران آینده کنترل هوشمند ترافیک چگونه است؟ سرکرده اوباش در قیطریه زمین‌گیر شد این ۲ استان مراقب گرمای بی‌سابقه باشند/ هواشناسی هشدار داد/ در کدام استان‌ها بارش‌های تابستانی در راه است؟ تابستان سوزان در راه ایران؛ دما در این مناطق تا ۲ درجه بالاتر از حد نرمال پشت پرده بحران آب تهران/ چرا پایتخت با کمبود آب دست‌وپنجه نرم می‌کند؟

تأخیر پرداخت بیمه سلامت و افزایش داروخانه‌ها عامل کمبود شیرخشک نوزاد

تأخیر پرداخت بیمه سلامت و افزایش داروخانه‌ها عامل کمبود شیرخشک نوزاد رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد تاخیر در پرداخت بیمه سلامت و افزایش تعداد داروخانه‌ها را از علل اصلی کمبود عرضه شیرخشک نوزاد اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 April 27
کد خبر: ۲۷۶۵۵۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ هانی تحویل زاده رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: زنجیره تامین شیرخشک شامل تولیدکننده و توزیع کننده است که اکنون تولیدکنندگان بدلیل افزایش چندبرابری قیمت ارز ترجیحی با کمبود نقدینگی روبرو هستند و توزیع کنندگان با تاخیر پرداخت مابه التفاوت بیمه سلامت روبرو هستند.

وی با بیان اینکه تولید شیرخشک در حال انجام است، افزود: سال گذشته ۱۰ میلیون قوطی شیرخشک بیشتر تولید شد که این میزان نیاز به نقدینگی دارد.

تحویل زاده با بیان اینکه در فروردین ماه ۶.۵ میلیون قوطی شیرخشک تولید شد، گفت: بنابر آمار مصرف ماهانه کشور ۶ میلیون قوطی است، اما بدلیل زمان سررسید تسهیلات دریافتی کارخانه های تولیدی و افزایش چندبرابری ارز ترجیحی، تولیدکنندگان نیاز به نقدینگی بیشتری دارند که اگر مشکل نقدینگی تولیدکننده حل نشود، با مشکل عرضه در ماه های آتی روبرو خواهیم شد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با اشاره به علل کمبود شیرخشک در داروخانه ها بیان کرد: تاخیر بیمه سلامت در پرداخت به داروخانه ها و افزایش تعداد داروخانه ها طی سال های اخیر از علل اصلی کمبود عرضه شیرخشک محسوب می شود. گفتنی است با افزایش تعداد داروخانه ها از ۹ هزار به ۱۶ هزار داروخانه ها، بدیهی است که ۳۰ تا ۴۰ درصد داروخانه ها شیرخشک نداشته باشند.

وی با بیان اینکه قیمت شیرخشک یک‌پنجم کشورهای همسایه است، گفت: قیمت شیرخشک توسط بیمه سلامت پایین نگه داشته می شود که این امر منجر به قاچاق معکوس و مصرف بی رویه شده است. گفتنی است که قیمت هر قوطی حدود ۱۸۰ تا ۲۲۰ هزارتومان است که ۱۰۰ هزارتومان آن توسط بیمه سلامت پرداخت می شود. درحالیکه پرداخت پول توسط بیمه سلامت باید حذف شود و یارانه مستقیم به خانوارها پرداخت شود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار