فهرست استان‌های تعطیل در روز چهارشنبه اعلام شد مشاهده دود در آزادراه تهران به‌دلیل عملیات خنثی‌سازی مهمات دریافت گذرنامه اربعین از طریق «پلیس من» گرمای شدید هوا، فعالیت دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی را محدود کرد «یارم پور» رئیس مرکز رسانه قوه قضاییه شد؛ ابراهیم‌زادگان مشاور رسانه‌ای اژه‌ای خوزستان همچنان بالای ۵۰ درجه دورکاری مدارس خراسان جنوبی در روز یکم مرداد ماه سخنگوی قوه قضائیه: پس از حمله رژیم اسرائیل به زندان اوین ۷۵ نفر از زندانیان فرار کردند چمران: ۹۰ درصد آب کشورمان برای کشاورزی می‌رود/موافق چاه زدن در پایتخت نیستیم انفجار کنترل‌شده کوه در گورت برای تکمیل آزادراه شرق اصفهان سرقت ۵ میلیاردی طلا از خانه رفیق مالکی: تاکسی اینترنتی شهرداری تهران از هفته آینده فعال می‌شود هواشناسی ایران امروز ۳۱ تیر ۱۴۰۴ / ماندگاری هوای گرم در کشور تا ۵ روز آینده انهدام باند خشن موبایل‌قاپی پسران ۱۸ساله در تهران سکوی نوین خدمات نیمه‌حضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شد

سکوی نوین خدمات نیمه‌حضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شد

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از راه‌اندازی سامانه «تنظیم» به‌منظور هوشمندسازی خدمات دفاتر الکترونیک قضایی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۲۸۴۱۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از قوه قضاییه، محمدحسین آقایی گفت: سامانه «تنظیم» با هدف تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و کاهش مراجعات حضوری طراحی شده است.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهار داشت: سامانه تنظیم با رویکرد بومی‌سازی و استفاده از زیرساخت‌های ملی توسعه یافته و امکان ثبت نوبت، ارسال پیش‌نویس دادخواست، شکواییه و اظهارنامه را به‌صورت غیرحضوری فراهم کرده است.

وی افزود: این سامانه مسیر دریافت خدمات قضایی را با کاهش نیاز به مراجعه فیزیکی، دگرگون کرده است.

آقایی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه‌شده، تاکنون بیش از ۸۵،۶۲۰ نوبت از طریق این سامانه صادر شده که شامل ۱۷،۱۰۲ نوبت ثنا و ۶۸،۵۲۸ نوبت سخا است؛ همچنین، ۱۶،۶۷۷ کاربر جدید از این سیستم استفاده کرده‌اند و ۲،۳۹۰ نوبت نیز از طریق اپلیکیشن (برنامک) شهروندان ثبت شده است.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، «نوبت‌دهی برخطِ دقیق و لحظه‌ای»، «امکان ارسال پیش‌نویس مدارک قبل از مراجعه حضوری»، «پنل مدیریت هوشمند برای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی»، «طراحی بومی و توسعه‌پذیر متناسب با نیاز‌های آینده» و «کاهش مداخلات انسانی و افزایش دقت در خدمات» را بعنوان مهمترین ویژگی‌های این سامانه برشمرد.

آقایی تأکید کرد: سامانه تنظیم نه‌تنها بهره‌وری دفاتر را افزایش داده، بلکه به‌عنوان زیرساختی کلیدی در مسیر تحقق عدالت دیجیتال و بهبود کیفیت خدمات قضایی عمل می‌کند.

این سامانه هم‌اکنون در دسترس شهروندان قرار دارد و انتظار می‌رود با گسترش آن، شاهد کاهش چشمگیر مراجعات حضوری و تسریع در فرآیند‌های قضایی باشیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار