نئاندرتال‌ها به خدا اعتقاد داشتند؟ کنترل نسبی آتش‌سوزی در جنگل‌های حفاظت‌شده «الیت» ابطال آنی معاینه فنی خودرو‌های فاقد صلاحیت در معابر تهران معاون وزیر بهداشت: ۸۰ درصد جانباختگان سوانح رانندگی کمتر از ۵۰ سال دارند نظر آموزش و پرورش پیرامون تعطیلی مدارس در هوای آلوده فرماندار کردکوی: ۳۰۰۰ متر از جنگل‌های درازنو درگیر آتش است / درخواست بالگرد دادیم هوای تهران در مرز هشدار بنفش/ شهر ری با شاخص ۲۸۱ آلوده‌ترین نقطه مهار آتش الیت با ۱۱۵ عملیات بالگرد‌ها و ۱۳ پرواز ایلیوشین مدارس استان البرز غیر حضوری شد شاخص آلودگی شهر تهران از۲۰۰ عبور کرد و وارد محدوده بسیار ناسالم شد خودرو‌های متخلف طرح زوج و فرد تا ساعت ۱۸ توقیف می‌شوند + جزئیات جریمه‌ها آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگل‌های الیت ورود دادستانی به آتش سوزی جنگل‌های الیت/ سهل انگاری منابع طبیعی و محیط زیست؟ هشدار بهداشتی: آنفلوانزای نوع A بسیار شدید در راه است! فوری/ آلودگی هوا، مدارس تهران و ادارات ۳ و ۴ آذرماه در وضعیت تعطیلی اضطراری قرار داد دستگیری شرور فضای مجازی در شهرک مسعودیه تهران

سکوی نوین خدمات نیمه‌حضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شد

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از راه‌اندازی سامانه «تنظیم» به‌منظور هوشمندسازی خدمات دفاتر الکترونیک قضایی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۲۸۴۱۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از قوه قضاییه، محمدحسین آقایی گفت: سامانه «تنظیم» با هدف تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و کاهش مراجعات حضوری طراحی شده است.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهار داشت: سامانه تنظیم با رویکرد بومی‌سازی و استفاده از زیرساخت‌های ملی توسعه یافته و امکان ثبت نوبت، ارسال پیش‌نویس دادخواست، شکواییه و اظهارنامه را به‌صورت غیرحضوری فراهم کرده است.

وی افزود: این سامانه مسیر دریافت خدمات قضایی را با کاهش نیاز به مراجعه فیزیکی، دگرگون کرده است.

آقایی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه‌شده، تاکنون بیش از ۸۵،۶۲۰ نوبت از طریق این سامانه صادر شده که شامل ۱۷،۱۰۲ نوبت ثنا و ۶۸،۵۲۸ نوبت سخا است؛ همچنین، ۱۶،۶۷۷ کاربر جدید از این سیستم استفاده کرده‌اند و ۲،۳۹۰ نوبت نیز از طریق اپلیکیشن (برنامک) شهروندان ثبت شده است.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، «نوبت‌دهی برخطِ دقیق و لحظه‌ای»، «امکان ارسال پیش‌نویس مدارک قبل از مراجعه حضوری»، «پنل مدیریت هوشمند برای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی»، «طراحی بومی و توسعه‌پذیر متناسب با نیاز‌های آینده» و «کاهش مداخلات انسانی و افزایش دقت در خدمات» را بعنوان مهمترین ویژگی‌های این سامانه برشمرد.

آقایی تأکید کرد: سامانه تنظیم نه‌تنها بهره‌وری دفاتر را افزایش داده، بلکه به‌عنوان زیرساختی کلیدی در مسیر تحقق عدالت دیجیتال و بهبود کیفیت خدمات قضایی عمل می‌کند.

این سامانه هم‌اکنون در دسترس شهروندان قرار دارد و انتظار می‌رود با گسترش آن، شاهد کاهش چشمگیر مراجعات حضوری و تسریع در فرآیند‌های قضایی باشیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار