وزیر بهداشت از رسانه‌ها عذرخواهی کرد نحوه ثبت نام وام قرض الحسنه آموزش و پرورش / مهلت بارگذاری مدارک رتبه‌بندی معلمان فوری/ مستمری مهر ۱۴۰۴ مددجویان کمیته امداد و بهزیستی واریز شد + مبالغ واریزی دستور دادستان تهران برای شناسایی عوامل پشت صحنه در تولید، توزیع و تبلیغ عروسک‌های توهین کننده به مقدسات کیفرخواست علیه قاتل روانشناس معروف/ پسرخاله دکتر زهرا میرزایی محاکمه می‌شود تمدید مهلت ثبت‌نام عمره دانشجویی جزئیات پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی هزینه ثبت نام آزمون‌های سازمان سنجش ۱۴۰۵ چقدر است؟ اعلام جرم دادستانی علیه زهره سادات هاشمی مجری سابق صداوسیما پیش‌بینی وقوع طوفان گرد و خاک در تهران؛ از توقف کنار درختان و سازه‌ها خودداری کنید خط مزاحمان تلفنی اورژانس تهران مسدود می‌شود زمان پیش فروش بلیط قطار آبان ۱۴۰۴ جاده چالوس یک‌طرفه شد انهدام باند مخوف آدم ربایی در رباط کریم که با وعده خروج از کشور اتباع غیرمجاز را به دام می‌انداخت پای وزارت علوم به ماجرای دانشجویان خارجی دانشگاه بوعلی همدان کشیده شد جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۴ / تاریخ آغاز ثبت نام و نحوه اعتراض به نتایج

سکوی نوین خدمات نیمه‌حضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شد

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از راه‌اندازی سامانه «تنظیم» به‌منظور هوشمندسازی خدمات دفاتر الکترونیک قضایی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۲۸۴۱۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از قوه قضاییه، محمدحسین آقایی گفت: سامانه «تنظیم» با هدف تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و کاهش مراجعات حضوری طراحی شده است.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهار داشت: سامانه تنظیم با رویکرد بومی‌سازی و استفاده از زیرساخت‌های ملی توسعه یافته و امکان ثبت نوبت، ارسال پیش‌نویس دادخواست، شکواییه و اظهارنامه را به‌صورت غیرحضوری فراهم کرده است.

وی افزود: این سامانه مسیر دریافت خدمات قضایی را با کاهش نیاز به مراجعه فیزیکی، دگرگون کرده است.

آقایی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه‌شده، تاکنون بیش از ۸۵،۶۲۰ نوبت از طریق این سامانه صادر شده که شامل ۱۷،۱۰۲ نوبت ثنا و ۶۸،۵۲۸ نوبت سخا است؛ همچنین، ۱۶،۶۷۷ کاربر جدید از این سیستم استفاده کرده‌اند و ۲،۳۹۰ نوبت نیز از طریق اپلیکیشن (برنامک) شهروندان ثبت شده است.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، «نوبت‌دهی برخطِ دقیق و لحظه‌ای»، «امکان ارسال پیش‌نویس مدارک قبل از مراجعه حضوری»، «پنل مدیریت هوشمند برای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی»، «طراحی بومی و توسعه‌پذیر متناسب با نیاز‌های آینده» و «کاهش مداخلات انسانی و افزایش دقت در خدمات» را بعنوان مهمترین ویژگی‌های این سامانه برشمرد.

آقایی تأکید کرد: سامانه تنظیم نه‌تنها بهره‌وری دفاتر را افزایش داده، بلکه به‌عنوان زیرساختی کلیدی در مسیر تحقق عدالت دیجیتال و بهبود کیفیت خدمات قضایی عمل می‌کند.

این سامانه هم‌اکنون در دسترس شهروندان قرار دارد و انتظار می‌رود با گسترش آن، شاهد کاهش چشمگیر مراجعات حضوری و تسریع در فرآیند‌های قضایی باشیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار