صدور بیش از ۱۹۰۰۰ روادید برای زائران افغانستانی از مرز چذابه هوش مصنوعی و توانمندسازی معلمان راهبرد اصلی آموزش و پرورش عملیات بزرگ پلیس در شاهرود؛ کشف کارگاه سیار تولید سلاح با ۱۱ هزار قالب جنگی! معاون استاندار تهران: حدود ۴۵ درصد خودرو‌های شخصی در استان فرسوده و نیازمند نوسازی هستند زنجان فردا چهارشنبه ۲۲ مرداد تعطیل شد استان همدان فردا تعطیل شد هشدار هواشناسی برای تهران/ رگبار در نیمه شمالی و وزش باد شدید در نیمه جنوبی و غرب چهارمحال و بختیاری فردا تعطیل شد نحوه به‌کارگیری معلمان سوادآموزی در آموزش و پرورش اعلام شد البرز چهارشنبه تعطیل شد کرمانشاه چهارشنبه ۲۲ مرداد تعطیل شد رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های پاییز هم منابع آبی از دست‌رفته را جبران نمی‌کند هرمزگان روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه تعطیل شد کردستان چهارشنبه تعطیل شد هشدار زرد هواشناسی برای آب‌های جنوب کشور استرداد متهم کلاهبرداری ۱۶۷ هزار دلاری به ایران با همکاری اینترپل

سکوی نوین خدمات نیمه‌حضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شد

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از راه‌اندازی سامانه «تنظیم» به‌منظور هوشمندسازی خدمات دفاتر الکترونیک قضایی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۲۸۴۱۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از قوه قضاییه، محمدحسین آقایی گفت: سامانه «تنظیم» با هدف تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و کاهش مراجعات حضوری طراحی شده است.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهار داشت: سامانه تنظیم با رویکرد بومی‌سازی و استفاده از زیرساخت‌های ملی توسعه یافته و امکان ثبت نوبت، ارسال پیش‌نویس دادخواست، شکواییه و اظهارنامه را به‌صورت غیرحضوری فراهم کرده است.

وی افزود: این سامانه مسیر دریافت خدمات قضایی را با کاهش نیاز به مراجعه فیزیکی، دگرگون کرده است.

آقایی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه‌شده، تاکنون بیش از ۸۵،۶۲۰ نوبت از طریق این سامانه صادر شده که شامل ۱۷،۱۰۲ نوبت ثنا و ۶۸،۵۲۸ نوبت سخا است؛ همچنین، ۱۶،۶۷۷ کاربر جدید از این سیستم استفاده کرده‌اند و ۲،۳۹۰ نوبت نیز از طریق اپلیکیشن (برنامک) شهروندان ثبت شده است.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، «نوبت‌دهی برخطِ دقیق و لحظه‌ای»، «امکان ارسال پیش‌نویس مدارک قبل از مراجعه حضوری»، «پنل مدیریت هوشمند برای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی»، «طراحی بومی و توسعه‌پذیر متناسب با نیاز‌های آینده» و «کاهش مداخلات انسانی و افزایش دقت در خدمات» را بعنوان مهمترین ویژگی‌های این سامانه برشمرد.

آقایی تأکید کرد: سامانه تنظیم نه‌تنها بهره‌وری دفاتر را افزایش داده، بلکه به‌عنوان زیرساختی کلیدی در مسیر تحقق عدالت دیجیتال و بهبود کیفیت خدمات قضایی عمل می‌کند.

این سامانه هم‌اکنون در دسترس شهروندان قرار دارد و انتظار می‌رود با گسترش آن، شاهد کاهش چشمگیر مراجعات حضوری و تسریع در فرآیند‌های قضایی باشیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار