چه میزان از دانش آموزان ازاستانداردهای حوزه سلامت روان بی بهره اند؟-راهبرد معاصر
رئیس قوه قضائیه: در موضوع مبارزه با فساد نسبت به چند وزارتخانه کار‌های اساسی کردیم؛ صدا‌هایی هم بلند شد، اما کوتاه نیامدیم به‌کارگیری اتباع خارجی کار دست رستوران بین راهی داد آزار پرنده در حال انقراض در سواحل جنوبی توسط چند ماهیگیر + ویدئو توضیحات شرکت ثامن در خصوص آلوده بودن محلول دیالیز صفاقی جذب ۳۰ هزار نفر به آموزش و پرورش با آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر می‌کند؟ ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو پایتخت پلیس: دستگیری سارقان ۱۰میلیاردی طلافروشی در تهران ماهواره چمران جدیدترین تست‌های خود را با موفقیت به انجام رساند ایلان ماسک: نورالینک برای از بین بردن درد گردن و کمر باید تراشه مغزی بسازد صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال | سیلاب در راه است معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش ملک جناح خاصی نیست/ از ظرفیت اساتید استفاده شود خبر خوش برای معلمان | کد ۱۹ استخدام ۶ هزار نفر برای وزارت آموزش و پرورش تایید شد جزئیات مسمومیت چند دانش‌آموز در شهرری | ماجرا چه بود؟ واکنش سازمان غذا و دارو به ماجرای محلول‌های دیالیزی آلوده

چه میزان از دانش آموزان ازاستانداردهای حوزه سلامت روان بی بهره اند؟

معاون پرورشی وزارت آموزش و پروش با اشاره با مبارزه بی امان با آسیب های اجتماعی در سطح کشور، از بروز انبوهی از آسیب های اجتماعی پیچیده و جدید در جامعه خبر داده که ضرورت دارد دستگاه های مربوطه جهت مقابله با آن دست به اقدامات مقتضی بزنند.‎
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 03
کد خبر: ۲۹۷۰۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ بهداشت روان یا سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و روانشناختی است، به شکلی که فرد بتواند از تفکر و توانایی های خود استفاده کند، در جامعه عملکرد داشته باشد و نیازهای معمول زندگی روزمره را برآورده سازد.پیشگیری از پیدایش بیماری های روانی و سالم کردن محیط روانی از نیازهای اولیه تامین بهداشت روانی محسوب می شود.

 

علیرضا کاظمی در مراسم رونمایی از طرح یاری‌گران زندگی که با محوریت توانمندسازی سفیران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه برگزار شد، بابیان اینکه باید نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور راه بیاندازیم، گفت: در طول چهل سال گذشته همواره با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کرده‌ایم، اما واقعیت این است که امروز با انبوهی از آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم که نسبت به قبل پیچیده‌تر شده است، لذا باید استراتژی و راهبرد خود را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی روی حوزه اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی در آموزش‌وپرورش به‌عنوان کانون تحولات جامعه معطوف کنیم.

 

وی افزود: امروز دیگر موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی به یک خانواده و دستگاه اختصاص ندارد، زیرا امروز همه در معرض این آسیب‌ها هستیم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی در ادامه بر ضرورت هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان یک استراتژی کشوری تأکید کرد و افزود: امروز همه دستگاه‌ها و نهادها باید در موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی پای‌کار بیایند و دغدغه‌مند باشند.

 

وی تأکید کرد: می‌خواهیم از تمامی ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش و تشکل‌های دانش‌آموزی مانند بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و سازمان جوانان هلال‌احمر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

 

کاظمی گفت: باید درآموزش‌وپرورش به دنبال ارتقای آگاهی‌، توانمندی و مهارت‌ دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی با طرح‌های مختلف باشیم.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سلامت روان و سلامت اجتماعی دانش‌آموزان زیربنای تعالی نظام تعالیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: در کنار سلامت جسمی، توجه به‌سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور ضرورت دارد.

 

کاظمی گفت: در غربالگری‌های سلامت انجام‌شده در وزارت آموزش‌وپرورش مشخص‌شده ۳۰ درصد دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در حوزه سلامت روان از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و یک درصد دانش‌آموزان نیاز به خدمات اورژانسی در حوزه آسیب‌های روانی دارند که عدد کمی نیست و باید هوشیار باشیم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش در ادامه با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی برای اولین بار در کشور در استان کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد: با تجربیات خوب کسب‌شده در این طرح شاهد انعکاس آن در مدارس سراسر کشور باشیم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار