گام دوم انقلاب اسلامی است و رونق کالای فرهنگی ایرانی-راهبرد معاصر

گام دوم انقلاب اسلامی است و رونق کالای فرهنگی ایرانی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به برگزاری جشنواره کودک آنلاین اظهار داشت:همه‏ ما باید همت کنیم تا همانطور که در صنعت و بازار کالا، ایرانیان نسبت به کالای ایرانی غیرت و همیت دارند، در حوزه‏ فرهنگ نیز محصولات ایرانی توجه بیشتری را جلب کند و مخاطب ایرانی، در مقایسه میان محتوای ایرانی و خارجی، انتخاب اولش محتوای ایرانی برآمده از فرهنگ کشورمان باشد.
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 15
کد خبر: ۳۰۸۳۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ انقلاب کبیر اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ ی پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند اما دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.

 

در چنین نقطه‌ی عطفی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.

 

بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد.

 

این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) هست» نزدیک خواهد کرد.

 

از همین و از زمان صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر فرزانه انقلاب، متولیان عرصه های مختلف کوشیدند تا با توجه بیش از پیش به هویت ایرانی اسلامی در راستای اعتلای کشور حرکت نمایند. در همین باره مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در گفتگویی درباره برگزاری جشنواره کودک آنلاین و اهداف آن در حوزه فرهنگی اظهارداشت: این جشنواره، نه آغاز راه کسب و کار در حوزه‏ محتوای فرهنگی برای کودک و نوجوان است و نه پایان آن، این راهی است که باید به نهضتی ملی بیانجامد و همانطور که بنیاد سینمایی فارابی در این مقطع با این مسیر همراه شد، من از جانب کسب و کارهای حاضر در این رویداد، عموم نهادهای متولی فرهنگ، از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی، نهادهای دیگر وزارت فرهنگ ، وزارت آموزش و پرورش و حتی فعالان بخش خصوصی را دعوت می‏کنم به این مسیر بپیوندند.

 

وی افزود: اندیشه‏ کسب و کاری و عمل در چارچوب کسب و کار، تنها راه نجات وضعیت فرهنگی در کشور، و حفظ مخاطبان و ایجاد فضای سالم فرهنگی برای کودکان و نوجوانان کشورمان است.

 

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، گفت: از امروز به بعد، مسیر اصلی و دشوار پیش روی این کسب و کارهای محتوا محور قرار دارد و آن تبدیل این وب‏‌سری‏‌ها، به محوری برای تولید ثروت و رونق تولید ملی است. تا کی باید بخش عظیمی از مصرف فرهنگی کودکان ما، به آثاری تعلق بگیرد که نه نسبتی با فرهنگ کشور ما دارند و نه سودی به جامعه می‏‌رسانند؟

 

تابش تاکید کرد: همه‏ ما باید همت کنیم تا همانطور که در صنعت و بازار کالا، ایرانیان نسبت به کالای ایرانی غیرت و همیت دارند، در حوزه‏ فرهنگ نیز محصولات ایرانی توجه بیشتری را جلب کند و مخاطب ایرانی، در مقایسه میان محتوای ایرانی و خارجی، انتخاب اولش محتوای ایرانی برآمده از فرهنگ کشورمان باشد. این راهی است که به گمان من، هم در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی است و هم در راستای رونق تولید ملی، که شعار اصلی امسال بوده است.

 

وی با اشاره به همراهی بنیاد سینمایی فارابی در برگزاری این رویداد ویژه کودکان و نوجوانان گفت: بنیاد سینمایی فارابی، با توجه به رسالت و ماموریت‌های خود، وظیفه‏ خود می‏‌داند در جهت رونق این کسب و کارهای نوپا، یا اصطلاحاً استارت‏‌آپ‏‌ها هر کمکی که از دستش برمی‏‌آید را انجام دهد، اما نمی‏‌تواند به تنهایی چشم‏‌انداز ترسیم‌شده در پیش روی این مسیر را محقق سازد، تمام نهادهای فرهنگی کشور باید دست در دست هم، در این مسیر حرکت کنند، تا وابستگی حوزه‏ فرهنگ به بودجه‏‌های دولتی کمتر شده، و تکیه‏ این محصولات بر علاقه و گرایش مردم و مخاطبان باشد.

 

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: بنیاد فارابی به عنوان حامی جریان شتاب‌دهی این محصولات که از قدم نخست در این مسیر بوده ‏است و فارابی را یکی از ارکان این جشنواره می‏‌دانم، برای دوره‏‌های بعدی از نهادهای دیگر برای مشارکت و گسترده‏‌تر کردن این فرآیند، که اصطلاحاً شتاب‌دهی و رشد استارت‏‌آپ‏‌ها نامیده می‏‌شود دعوت کنم تا با حمایت مادی و معنوی خود، به رونق تولید ملی و خودکفایی فرهنگی کشورمان کمک کنند.

ارسال نظر