بدهی ۵ هزار میلیاردی دولت به حمل ونقل عمومی پایتخت-راهبرد معاصر
مشاهده پشه آئدس در برخی از شهر‌های سواحل جنوبی و شمالی سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران منصوب شد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا کلید خورد مرز مهران آخر هفته مسدود است + جزئیات هشدار زرد هواشناسی در پی افزایش آلودگی هوا در ۶ استان فردا فعالیت نوبت صبح مدارس ۵ شهر غیرحضوری شد توضیحات مهم تامین اجتماعی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دمای این مناطق به ۸ درجه زیر صفر رسید | گرمترین نقطه ایران کجاست؟ شگرد مجرمان سایبری، سوءاستفاده از هویت دیگران یا تجارت سیاه هشدار هواشناسی مازندران؛ صیادی در خزر ممنوع رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد زنان در ایران بیشتر از مردان عمر می‌کنند | سن امید به زندگی در ایران به ۸۰ سال می‌رسد؟ آمار بالای گرایش پایه هفتمی‌ها به دخانیات | افزایش مصرف قلیان در بین دختران ۱۳ تا ۱۵ سال! شرور خیابان معیری تهران زمینگیر شد هوای تهران برای همه گروه‌های حساس ناسالم شد؛ ۱٠ نقطه در وضعیت قرمز

بدهی ۵ هزار میلیاردی دولت به حمل ونقل عمومی پایتخت

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران میزان مطالبات شهرداری از دولت در حوزه توسعه حمل و نقل طی دو سال و نیم گذشته را بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 18
کد خبر: ۳۳۸۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ مسعود رنجبریان با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان است که دولت نیز باید در این خصوص همگام با شهرداری تهران در توسعه مترو قدم بردارد، تاکید کرد: متاسفانه نه دولت یازدهم و نه دولت دوازدهم همگام با شهرداری در توسعه حمل و نقل عمومی قدم برنداشته است.

 

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در حالیکه که شهر تهران از لحاظ آلودگی هوا جزء آلوده‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود بیش از پیش به حمایت و کمک جهت تامین منابع برای توسعه حمل و نقل عمومی نیاز دارد، با این وجود میزان مطالبات شهرداری از دولت طی دو سال و نیم گذشته به بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

رنجبریان ادامه داد: یارانه بلیت حمل و نقل همگانی، احداث و تکمیل خطوط متروی تهران، توسعه ناوگان مترو و اتوبوسرانی، قانون رفع موانع تولید، رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مصوبات مرتبط با شورای اقتصاد و سهم وجوه حاصل از جرایم رانندگی در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از جمله مواردی است که بر اساس مصوبات هیات وزیران دولت سهم عمده ای در حمل و نقل و ترافیک دارد. بر این اساس مجموع سهم قانونی دولت در تامین منابع مورد نیاز حمل و نقل درون شهری در چارچوب قوانین موضوعه، طی سال‌های ۹۶، ۹۷ و نیمه نخست ۹۸ حدود ۵ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان می‌شود که دولت طی سال‌های پیش گفته تنها ۱۶۶ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

 

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: برابر قانون حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی شهری و حومه می‌بایست تامین ۵۰ درصد هزینه‌های مطالعات و سرمایه گذاری ایجاد و احداث سامانه‌های ریلی درون شهری (مترو) توسط دولت تامین گردد این در حالیست که این مهم تاکنون محقق نشده است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه دولت دوازدهم در سومین سال فعالیتش برای توسعه خطوط اولویت دار متروی تهران صرفاً مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته که تاکنون ریالی از بودجه پرداخت نشده است.

 

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: با در نظر گرفتن قوانین بالادستی مثل قانون حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و همچنین قانون حمایت از حمل و نقل ریلی مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیأت وزیران و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور انتظار مدیریت شهری از دولت توجه جدی به تخصیص کامل اعتبارات برای توسعه متروی تهران و سامانه اتوبوسرانی شهر تهران در سال جاری و آینده است و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز توقع داریم که در تنظیم و تصویب بودجه سال آتی کل کشور در نظر داشته باشند برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران تنها راه ممکن اهتمام لازم به کمک‌های دولتی در خصوص توسعه مترو و اتوبوس‌های دارای استاندارد آلایندگی است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار