حمایت اصلاح طلبان از روحانی برای نگهداشتن خودشان بود/ از صحبت های خاتمی استقبالی نشد-راهبرد معاصر
مصطفی هاشمی طبا در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

حمایت اصلاح طلبان از روحانی برای نگهداشتن خودشان بود/ از صحبت های خاتمی استقبالی نشد

مصطفی هاشمی طبا: به نظر می اید، اصلاح طلبان لیدر پذیر نیستند. ماهیت اصلاح طلبی این است که همواره در رهبری خود دچار شک هستند چون اصلاح طلبی به همین معناست و به وضع موجود قانع نیستند. آقای خاتمی نیز چنین ادعایی ندارد و نمی خواهد لیدر اصلاح طلبان باشد.
مصطفی هاشمی طبا؛ فعال سیاسی اصلاح طلب
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 18
کد خبر: ۴۳۱۰۹

حمایت اصلاح طلبان از روحانی برای نگهداشتن خودشان بود/ از صحبت های خاتمی استقبالی نشد

 

 

به گزاش راهبرد معاصر؛ سیاسیتمدار اصلاح طلب درباره وضعیت اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان لیدر پذیر نیستند. ماهیت اصلاح طلبی این است که همواره در رهبری خود دچار شک هستند چون اصلاح طلبی به همین معناست و به وضع موجود قانع نیستند. آقای خاتمی نیز چنین ادعایی ندارد و نمی خواهد لیدر اصلاح طلبان باشد.

 

مصطفی هاشمی طبا در گفت و گو با راهبرد معاصر در پاسخ به این پرسش،  آقای خاتمی به عنوان لیدر جریان اصلاحات با ویدئویی که اخیرا منتشر کرد قصد داشت این جریان را مجددا احیا کند؟ گفت: به نظر نمی رسد اصلاح طلبان محبوبیت خود را از دست داده باشند شاید برخی از افراد اصلاح طلب محبوبیت خود را از دست داده باشند ولی به طور کلی محبوبیت سیاسیون در جامعه پایین است و فرقی ندارد که اصولگرا یا اصلاح طلب باشند چون مردم احساس کرده اند سیاسیون هیچ اقدامی برای رفع مشکلات مردم صورت نمی دهند و با جلسه و ویدئو و... کاری از پیش نمی رود.

 

وی درباره هدف رییس جمهور پیشین از انتشار ویدئو خود افزود: ایشان همیشه در پی ایجاد یک وفاق ملی در جامعه است. ایشان پیش بینی ها و تلاش خود را دارد ولی عده ای همواره در مسیر ایجاد اختلاف هستند و خود را برتر از دیگران می دانند.

 

هاشمی طبا همچنین در ادامه درباره رویکرد جامعه نسبت به انتشار این ویدئو اظهار کرد: من آمار دقیقی ندارم ولی به نظر نمی رسد استقبال زیادی وجود داشته باشد. چون مردم می گویند کسی کاری برای ما نکرده و مخالفان ایشان نیز به این حرفها دامن می زنند.

 

وی در پاسخ به این سوال، با توجه به کارنامه ایی که اصلاح طلبان در این چند سال از خود به جا گذاشتند ایا اقای خاتمی توانایی لیدری این جریان را مجدد دارد؟ گفت: به نظر می اید، اصلاح طلبان لیدر پذیر نیستند. ماهیت اصلاح طلبی این است که همواره در رهبری خود دچار شک هستند چون اصلاح طلبی به همین معناست و به وضع موجود قانع نیستند. آقای خاتمی نیز چنین ادعایی ندارد و نمی خواهد لیدر اصلاح طلبان باشد.

 

وی در ادامه افزود: حمایت اصلاح طلبان از آقای روحانی نیز حمایتی ذاتی نبود و به دلیل نگهداشتن خودشان در جریان قدرت بود. البته دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی یکی از بهترین دوره های ریاست جمهوری در ایران بود. ولی بعدها مردم الگوی آقای خاتمی را نپذیرفتند و به دنبال آقای احمدی نژاد رفتند. به نظر من، به طور کلی اصلاح طلبان از توانایی های خود غافل شده اند به طور مثال آقای عارف برای این مقام مناسب نبود. به دنبال مقصر گشتن درست نیست ولی بسیاری از مردم به همین دلایل از این جریان روی برگرداندند. و امیدواری در فضای عمومی حس نمی شود.

 

هاشمی طبا با اشاره به احیاء مجدد اصلاح طلبان در جامعه گفت: اصلاح طلبی و اصلاح طلبان چیزی نیستند که در این جامعه حذف شود و همچنان در جامعه حضور خواهند داشت. جامعه ما به مقدرا زیادی تبلیغات زده است و وقتی فضا ایجاد شود جامعه به دنبال ان خواهد بود و اگر جریان بر علیه آنها باشد جامعه نیز به همان سمت می رود.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار