راهبرد معاصر

خبر خوب برای پرسپولیس و برانکو در بازی با سپاهان سیف دادگاهی می شود جدایی بیرانوند از پرسپولیس قطعی شد امروز با جنگ اقتصادی و حمله به رفاه و شرایط زندگی مردم روبرو هستیم ظریف به اسلام آباد سفر کرد ترافیک فوق‌سنگین در محورهای هراز و فیروزکوه/ هراز فردا یک‌طرفه می‌شود ماجرای کسر ۴۰۰ هزار تومان از حقوق اردیبهشت فرهنگیان هیچگاه بر سر دوراهی جنگ یا مذاکره قرار نمی‌گیریم سومین حمله پهپادی یمن به فرودگاه نجران عربستان ترامپ صحنه دیپلماسی را به پوتین واگذار کرد بیانیه رسمی وزارت خارجه روسیه در انتقاد از سیاست‌های تنش‌زای آمریکا در قبال ایران آمریکا دست به حماقت جنگ با ایران نمی‌زند دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+شرح بلیت قطار گران می‌شود می‌خواهند افکار عمومی منطقه را علیه ایران بشورانند خبر مهم کاردار آمریکا درباره تحریم‌های ایران ستاره استقلال پرسپولیسی شد علی علیپور از پرسپولیس جدا شد آثار اعجاب انگیز روزه بر سلامت بدن از نگاه دانشمندان غربی دانلود همراه بانک ملت، صادرات، ملی، سپه، تجارت و... «عصر جدید» هفته آینده پخش نمی شود دولت تا 1400 بدون سخنگو می ماند؟ عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای در دستورکار قرار دارد شرایط فروش فوری خودرو در 4 خرداد 98 نباید اجازه دهیم دشمن با مدد از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی، تهاجمش را بیشتر کند دانلود تقویم دسکتاپ خرداد 98 نرخ ارز دلار سکه طلا امروز پنجشنبه 2 خرداد 98 سردار باقری: دست به ماشه، آماده پاسخ کوبنده به هر نوع تجاوز به کشور هستیم این خودرو 132 میلیون تومان ارزان شد!+جزئیات جهش تورم کالاها و خوراکی ها در اردیبهشت 98 +جدول ظریف: جنگ اقتصادی آمریکا به معنای هدف قرار دادن مردم ایران است/تهدید علیه ایران جواب نمی‌دهد موزیک ویدئو| روایت همبستگی نماینده سنا: ترامپ، بی شک استیضاح می شود پرداخت افزایش 400 هزارتومانی حقوق کارمندان روحانی: تعدیل موسسات اعتباری و ادغام بانک ها، کار شجاعانه دولت بود درد و دل دانشجویان با رهبر انقلاب/از انتقاد به کارگزاران دولتی تا درخواست تشکیل نظام پارلمانی سردار فدوی: ارتش و سپاه، به دقت تحرکات آمریکایی ها در منطقه را رصد می کنند میزان شعور اپوزیسیون خارج نشین را ببینید+فیلم واکنش جالب سایت رهبر انقلاب به توییت‌های اخیر ترامپ+اینفوگرافیک در خرابکاری‌های اخیر بغداد، سعودی ها نقش داشتند ملت بصیر ما میداند راه مقابله با دشمن استقامت است اقدام عملی نمایندگان مجلس سنا برای جلوگیری از وقوع حنگ با ایران امضا قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال + عکس کمیسیون اجرای برجام باید زودتر تشکیل شود رهبر انقلاب : آن‌طور که در برجام عمل شد، من خیلی اعتقادی نداشتم/ مشکلات نظام پارلمانی از نظام ریاستی بیشتر است همه عاشقان زبان فارسی از گِله رهبری به وجد آمدند مرکز آمار:‌ نرخ تورم ۳۴.۶ درصد شد با روحیه مقاومت و ایثارگری مردم و جوانان دشمنان جرات حمله به ایران را ندارند بیرانوند تا اطلاع ثانوی محروم شد نظر شورای نگهبان درباره استانی شدن انتخابات در ۲۹ بند به لاریجانی اعلام شد پای پرسپولیس به دادگاه متهمان پدیده باز شد حمله مجدد پهپاد های یمنی به فرودگاه نجران عربستان دور زدن تحریم‌های نفتی کاملاً امکان‌پذیر است اما آقایان باور ندارند! ترامپ دارای مرض خودبزرگ‌بینی است جشنواره‌های خارجی با دیدن فیلمهای سیاه ایرانی به دنبال چه هستند؟ افزایش مجدد تعرفه های پزشکی ! آغاز به کار شورای حل اختلاف فرهنگ،هنر و رسانه تا دو ماه دیگر توقیف «صدا» بر اساس مصوبات شورایعالی امنیت ملی صورت گرفته است 4 خرداد آخرین مهلت نصب برچسب نرخ کرایه تاکسی‌ها ساعت کاری ادارات دولتی در 19 و 23 رمضان با دو ساعت تاخیر آغاز می شود ایجاد کانالی برای بازگشت ارز صادراتی از عراق/ رایزنی برای معافیت پیمان‌سپاری ارزی صادرکنندگان میوه و تره‌بار دستیابی آمریکا به اسامی اساتید برتر کشور در حوزه های خاص با اصلاح ساختار بودجه، حقوق نجومی، فساد و رانتِ شرکتهای دولتی پایان می یابد بررسی تحلیلی تجربه انگلیس از جیره بندی کالا تندیس سفیران آرشیو ملی هنر ایران به کارگردان و بازیگران «شبی که ماه کامل شد» رسید نرخ ارز دلار سکه طلا امروز چهارشنبه 1 خرداد 98 اطلاعیه AFC درباره لغو دیدار ذوب‌آهن - النصر دستور رئیس سازمان صدا وسیما برای صیانت از زبان فارسی اصیل 8 روایت از مسیح کردستان واریز «وام ازدواج»۲۰ میلیونی به حساب فرزندان بازنشستگان تا عید فطر تشکیل جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در هفته آینده زندان در انتظار برادر رئیس جمهور ایده های چپ در اداره دانشگاه نسخه درمان نیست گله رهبری را جدی بگیریم «پایتخت 6»مهمان نهایی نوروز 99 متهمان ردیف اول کلیپ‌های جنجالی مدارس اندر احوالات افطار شعر و غزل با حضرت ماه+عکس و فیلم حافظان قرآن مراقب باشند هنرشان به کاسبی تبدیل نشود مراسم ترحیم بهنام صفوی + تصاویر ماه مبارک رمضان از نگاه مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی شیرمردی از سپاه پاسداران که تن دشمن را می‌لرزاند فینالیست عصر جدید توسط عوامل پشت‌صحنه سورپرایز شد+فیلم ساخت سریال پایتخت 6 در آینده ای نزدیک اشتباه عجیب در مراسم ختم بهنام صفوی +فیلم جنایت جدید پلیس آمریکا/تیراندازی از نزدیک به زن باردار سیاه پوست/ فیلم 18+ صحبت‌های دردناک پدر بهنام صفوی درباره آخرین لبخند پسرش + فیلم سرمربی جدید تیم ملی در ورزشگاه آزادی+ تصاویر گزارش CNN از شوخی ایرانی‌ها با شماره دادن ترامپ+ فیلم شکار لحظه ها/خوابیدن نهنگ وسط اقیانوس+فیلم مصدومیت شرکت کننده عصر جدید با چاقو +فیلم دانلود غمگین ترین کلیپ مرحوم بهنام صفوی+فیلم دوبله سریال بازی تاج و تخت به زبان فارسی+دانلود فیلم تصادف دو نفتکش آمریکایی و نشت مواد نفتی در دریا+فیلم تزئین لاکچری خودرو فولکس واگن با شیشه های رنگی+تصاویر ترسناک ترین جاذبه گردشگری در دنیا/ تصاویر18+ بررسی صنعت انیمیشن در منهای نفت/ ژاپن چگونه صنعت انیمیشن جهان را قبضه کرد؟ + فیلم منهای نفت: درآمد 16 هزار بشکه نفت تنها در یک سوله پرورش ماهی بررسی صنعت پرورش ماهی در مستند منهای نفت + تیزر بررسی صنعت لبنیات در مستند منهای نفت/ اشتغال یک میلیون نفری شیر و لبنیات ایا پنجشنبه ها طرح ترافیک است؟ منهای نفت: درآمد یک میلیارد دلاری پسته ایران/ هیچ کشوری توان تولید پسته مرغوب ایران را ندارد راهنمای ثبت کارت ملی هوشمند در ncr.ir + عکس و فیلم مدارک لازم جهت تعویض کارت ملی هوشمند همه ابعاد تحریم؛ فرصت‌ها و تهدیدها تحریم‌ها به مبادلات ما با شرکت‌های کوچک اروپایی آسیبی نمی‌زند/ نرخ کنونی دلار بالاتر از نرخ واقعی آن است
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 17
کد خبر: ۶۸۹۲
اگر به دیابت مبتلا هستید، می‌توانید گزینه‌های خوشمزه و غافلگیر کننده‌ای در آشپزخانه خود بیابید که به تنظیم قند خون‌تان کمک می‌کنند.

به گزارش راهبرد معاصر ،  کلید تنظیم قند خون در افراد مبتلا به پیش‌دیابت یا دیابت، داشتن برنامه غذایی مناسب این بیماری است.

در ادامه به نقل از سایت تخصصی "ان‌دی‌تی‌وی"، فهرستی از انتخاب‌های مناسبِ افراد مبتلا به دیابت برای افزودن به رژیم‌ غذایی‌شان آورده شده است:

 

۱) انواع حبوبات: همه انواع حبوبات اعم از عدس، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، لوبیا سیاه یا نخود، شاخص گلوکز (شاخص گلیسمی) پایینی دارند و این بدان معناست که کربوهیدرات موجود در خود را به تدریج آزاد می‌کنند. از همین رو احتمال افزایش قند خون پس از مصرف آن‌ها بسیار پایین است. بر اساس یک مطالعه اخیر، مصرف روزانه یک فنجان حبوبات به مدت سه ماه به عنوان بخشی از رژیم غذایی کم گلیسمی، سطوح هموگلوبین گلیکوزیله را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

 

۲) سیب: بسیاری از افراد تصور می‌کنند هیچ میوه‌ای در رژیم غذایی افراد دیابتی وجود ندارد اما این تصور اشتباه است. میوه‌هایی هم‌چون سیب که شاخص گلیسمی پایینی دارند را می‌توان در رژیم غذایی دیابتی مصرف کرد. خوردن روزانه یک سیب مزایای دیگری نیز دارد چرا که سیب حاوی فیبر بالا و ویتامین C بوده و فاقد چربی است. هم‌چنین نیاز به گفتن این نکته نیست که میان‌وعده‌ای راحت و قابل حمل محسوب می‌شود. می‌توانید سیب را به صورت خام بخورید یا با دارچین پخته و میان‌وعده‌ای گرم تهیه کنید.

 

۳) پودرهای مخصوص دیابت: بعضی روزها تصمیم‌گیری برای انتخاب یک خوردنی‌ مناسب می‌تواند کار دشواری باشد. اما برخی پودرهای آماده در بازار وجود دارد که حاوی کربوهیدرات‌هایی است که به آرامی هضم و جذب می‌شوند تا به کاهش قند خون کمک کنند و از این رو برای دیابت مناسب هستند. این پودرها معمولا در هر وعده کمتر از ۲۳۰ کالری دارند. در صورتی که این پودرها را همیشه به همراه داشته باشید، می‌توانید در هر زمان آن را با آب مخلوط کرده و میان‌وعده‌ای سالم و ایمن داشته باشید.

 

۴) بادام: این نوع از آجیل سرشار از منیزیم است که می‌تواند به بدن شما کمک کند تا انسولین خود را به طور موثرتری مصرف نماید. در صورت امکان روزانه حدود ۲۳ دانه بادام کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که حدود ۲۰ درصد از نیاز شما به ماده معدنی منیزیم که متعادل‌کننده قند خون است را تامین می‌کند. علاوه بر این آجیل‌هایی مانند بادام سرشار از اسیدهای چرب تک زنجیره‌ای اشباع نشده، پروتئین و فیبر زیاد هستند که آنها را به میان‌وعده‌ای مناسب برای افراد دیابتی تبدیل می‌کند. می‌توانید بسته‌های کوچک ۳۰ گرمی بادام آماده کنید تا روزانه یکی از آن‌ها را مصرف کنید.

 

۵) اسفناج: هر فنجان از این برگ سبز پخته شده ۲۱ واحد کالری دارد و سرشار از منیزیم مفید برای قند خون و فیبر است. می‌توانید اسفناج را به صورت خام، تفت داده با روغن زیتون یا پخته یا مخلوط با دیگر سبزیجات مصرف کنید. ‌هم‌چنین می‌توانید مشتی از برگ‌های کوچک اسفناج را به اسموتی خود اضافه کرده یا از آن به جای کاهو در سالاد استفاده کنید.

۶) دانه چیا: ممکن است شنیده باشید که کنترل یا کاهش وزن یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید برای بهبود سطح قند خون خود انجام هید. دانه‌ چیا از خوردنی‌هایی است که در این زمینه به شما کمک می‌کند. در یک مطالعه اخیر مشخص شد افراد دیابتی که برای شش ماه روزانه حدود ۳۰ گرم از دانه چیا را به رژیم غذایی با محدودیت کالری خود اضافه می‌کنند پس از مدتی با کاهش حدود دو کیلوگرمیِ وزن و حدود چهار سانتی‌متری از دور کمر خود روبه‌رو می‌شوند. علاوه بر آن این دانه‌ها سرشار از فیبر بوده و حاوی پروتئین و ۱۸ درصد از میزان مورد نیاز کلسیم مصرفی فرد است. برای مصرف این دانه‌ها می‌توانید یک چهارم از یک فنجان دانه‌ چیا را با یک فنجان شیر یک درصد چربی یا فاقد چربی و نیمی از یک فنجان از میوه‌های برش‌زده مخلوط کرده و آن را شب در فریزر قرار داده و صبح برای صبحانه میل کنید.

 

۷) بلوبری: بلوبری حاوی ترکیباتی است که ثابت شده به کاهش خطر بیماری‌های قلبی و بهبود چگونگی استفاده بدن از انسولین کمک می‌کند. یک مطالعه اخیر نشان داد مصرف روزانه حدود دو فنجان بلوبری، حساسیت به انسولین را در افراد مقاوم به انسولین و با اضافه وزن بهبود می‌بخشد. بلوبری هم‌چنین یک منبع عالی فیبر و سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است. می‌توانید یک فنجان بلوبری به اسموتی خود اضافه کنید یا نیمی از یک فنجان بلوبری تازه یا منجمد را با یک قاشق سر صاف از ماست بدون شیرینی مخلوط کرده و میل کنید.

 

۸) بلغور جو دوسر: بلغور جو دوسر تنها برای قلب شما مفید نیست بلکه غذایی است که به کنترل قند خون نیز کمک می‌کند. بلغور جو دوسر و جوی پرک نیز مانند سیب شاخص گلیسمی پایینی دارند. اما باید توجه کرد که اگرچه بلغور جو دوسر و جوی پرک به دلیل فرآوری شدن شاخص گلیسمی پایینی دارند اما جوهای فرآوری نشده شاخص گلیسمی بالایی داشته و برای قند خون مناسب نیستند. می‌توانید بلغور جو دوسر یا جوی پرک را با ادویه ماسالا پخته یا همراه با بلوبری طبخ کرده و به عنوان صبحانه‌ای گرم میل کنید.

 

۹) زردچوبه: این ادویه طلایی حاوی کورکومین است. این ماده می‌تواند به حفظ سلامت پانکراس کمک کرده و از تبدیل پیش‌دیابت به دیابت نوع ۲ جلوگیری کند. محققان طی یک مطالعه به مدت ۹ ماه به برخی از شرکت‌کنندگان مطالعه روزانه ۱۵۰۰ میلی‌گرم مکمل کورکومین و برخی دیگر از دارونماها را دادند. در نهایت ۱۶ درصد از افرادی که دارونما استفاده ‌می‌کردند به دیابت مبتلا شدند، این در حالی است که هیچ یک از افرادی که مکمل کورکومین مصرف می‌کردند به این بیماری مبتلا نشدند. این مطالعه چگونگی تاثیر ادویه‌ای قدیمی مانند زردچوبه را بر بهبود حساسیت افراد به انسولین مشخص کرد. می‌توانید ادویه کاری خود را با میزان مناسبی از زردچوبه مخلوط کنید و این ادویه را روزانه در غذاهای خود استفاده نمایید.

 

۱۰) چای بابونه: چای بابونه برای بسیاری از بیماری ها به مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است. تحقیقات موجود حاکی از خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی این چای بوده و یک مطالعه اخیر نشان داده که می‌تواند به کنترل قند خون نیز کمک کند. در این مطالعه شرکت‌کنندگان به مدت شش هفته روزانه سه بار بعد از هر وعده غذایی یک فنجان چای بابونه نوشیدند. نتایج مطالعه حاکی از کاهش قند خون، انسولین و مقاومت به انسولین در این افراد بود. می‌توانید بعد از شام یک فنجان چای بابونه را همراه با یک تکه از لیمو برای بهبود طعم و افزایش ویتامین C آن بنوشید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: