ضربه کاری اطلاعات به ضدانقلاب/ ۳ عضو دیگر شبکه ضدامنیتی "شکار مزدور" بازداشت شدند شلیک همزمان موشک‌های بالستیک و کروز سپاه در رزمایش اقتدار سخنگوی دولت: تاریخ دقیق اجرای اصلاح قیمت بنزین نهایی نشده است خاتمی: ملت ایران ذلت‌پذیر نیست/ بسیج یک فرهنگ است حمایت دولت از راه‌آهن حومه‌ای تهران واکنش تهران به ادعاهای بی‌اساس درباره جزایر ایرانی پزشکیان: هیچ طرح آبی بدون نظر دانشگاه‌ها اجرا نمی‌شود / تصمیم عجولانه یعنی تخریب محیط‌زیست سرلشکر پاکپور: مادران و همسران شهدا الگویی ماندگار برای نسل‌های آینده هستند آغاز رزمایش نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس سرلشکر حاتمی: لحظه‌ای را در ارتقای توان دفاعی از دست نداده‌ایم از تعیین سقف کیفری برای مهریه تا تذکر اقتصادی به پزشکیان پزشکیان: به هیچ قدرت خارجی امید نبسته‌ام/ دیگر پول اضافه چاپ نمی‌کنیم سرلشکر پاکپور: سپاه برای انتقال تجارب ضدتروریستی محدودیتی ندارد قالیباف: توان دفاعی و هسته‌ای ایران را معامله نمی‌کنیم تاکید عراقچی بر نقش دیپلماسی پارلمانی در گسترش تجارت با همسایگان

قاضی‌زاده:دولت عامدانه مجلس را به سمت رد کلیات بودجه در صحن می برد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت عامدانه مجلس را به سمت رد کلیات بودجه در صحن می برد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 30
کد خبر: ۷۲۳۴۲

به گزارش راهبرد معاصر سید امیرحسین قاضی زاده،  نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به پرسشی پیرامون ارزیابی نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس درباره اصلاح ردیف‌های بودجه در پی عدم اذن رهبر انقلاب به برداشت مجدد از سهم صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری دو گزینه پیش روی دولت گذاشتند. یکی این که سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت همان 38 درصد بماند. دوم آن که سهم صندوق به بیست درصد کاهش یافته و هجده درصد الباقی به دولت قرض داده شود منوط به آن که هزینه‌های بند ه‍. تبصره 4 از بودجه عمومی تامین شود و نه از صندوق توسعه ملی، و فروش نفت مازاد بر یک میلیون بشکه به بازپرداخت بدهی معوق دولت به صندوق اختصاص یابد.

وی افزود: دولت در پاسخ گزینه دوم را انتخاب کرده و نشان داده است که اطمینانی به تحقق فروش نفت بالای یک میلیون بشکه‌ای ندارد. به هر حال انتخاب دولت محترم این بوده است و این انتخاب برای مجلس محترم است.اما سوالی که وجود دارد این است که چرا دولت تنها از طریق افزایش فروش اوراق و صرفه‌جویی در تخصیص، جداول بودجه را به‌روزرسانی نموده است؟

این نماینده مجلس در همین زمینه یادآور شد: اگر هر کاهش منابعی به راحتی با افزایش فروش اوراق بدهی (که بازپرداختش را دولتهای بعد باید بر عهده بگیرند) قابل جبران است، و اگر هر هزینه اضافه‌ای را صرفا با صرفه جویی در زمان تخصیص می‌شود مهار کرد، اصلا چرا بودجه می‌نویسید و به مجلس ارائه می‌دهید؟ چرا وقت و انرژی دولت و مجلس صرف نوشتن بودجه و تخمین منابع و مصارف می‌شود. یک چک سفید امضا به دولت بدهیم و بگوییم هر جا مایل بودید صرفه جویی کنید و هر کجا که کم آوردید اوراق بفروشید!

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم افزود: اگر دولت تمایلی به اصلاح آنچه به اسم بودجه به مجلس داده نشان ندهد مجلس نیز چاره ای جز رد کلیات در صحن نخواهد داشت. 

وی اضافه کرد: نمی‌شود با اطمینان گفت اما رفتار دولت طوری است که گویا عامدانه قصد دارد مجلس را به سمت رد کلیات بودجه تشجیع کند. البته مجلس فارغ از هیجانات سیاسی منافع مردم را دنبال خواهد کرد اما مردم نیز باید بدانند اگرچه رد کلیات بودجه برای مردم تبعاتی به همراه دارد اما تبعات اقتصادی و سیاسی تایید این بودجه برای مردم بیش از رد آن خواهد بود.

تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار