عراقچی: گروسی به فشار‌های غیرموجه برخی کشور‌ها وقعی ننهد ادعای رسانه ایتالیایی: استقلال با پیشنهاد ۴ میلیون یورویی به‌دنبال استراماچونی است حزب‌الله: در زمان و مکان مناسب پاسخ اسرائیل را می‌دهیم سانحه تصادف برای نایب قهرمان کشتی المپیک جزییات دستگیری سرشبکه قاچاق سوخت در هرمزگان نتیجه برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام شد جزئیات کشف بزرگ‌ترین زمین‌خواری ایران به مساحت هزار هکتار اطلاعیه باشگاه استقلال در خصوص اظهارات اخیر موسیمانه رئیس جمهور مصر: در ظلم کوچاندن ملت فلسطین مشارکت نخواهیم کرد مجمع تشخیص با پرداخت کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت موافقت کرد استارلینک برای آیفون فعال شد مبلغ عیدی کارمندان دولت ۱۴۰۴ مشخص شد معاون وزیر کشور: ۲ میلیون مهاجر غیرقانونی افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند تیراندازی یکی از اراذل و اوباش سابقه دار هنگام تردد با خودرو شخصی و زخمی شدن یک شهروند کفاشیان و عزیزی‌خادم در انتخابات فدراسیون فوتبال ردصلاحیت شدند

رها شدن بزرگ‌ترین زباله‌ی فضایی تا به امروز

ایستگاه فضایی بین‌المللی بزرگ‌ترین قطعه زباله‌ی فضایی تاکنون به وزن ۲.۹ تن را در فضا رها کرد. این قطعه صفحه‌ای متشکل از ۴۸ باتری نیکل-هیدروژن بود.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 16
کد خبر: ۸۱۰۵۴

به گزارش راهبرد معاصر بازوی رباتیکی که به فضاپیما متصل بود این صفحه‌ی بزرگ را ۲۶۵ مایل(426 کیلومتر) دورتر از زمین رها کرد تا دو تا چهار سال آینده را در مدار زمین بچرخد پیش از آن‌ که به طور بی‌خطری در جو زمین بسوزد.

لیا چشیر(Leah Cheshier ) متخصص ارتباطات ناسا به "Spaceflight Now" گفت: ناسا هنوز اطلاعاتی در مورد قطعاتی که ممکن است از ورود به جو جان سالم به در ببرند ندارد.

رها کردن این صفحه برنامه‌ی اصلی ناسا نبود بلکه قرار بود به وسیله‌ی فضاپیمای انتقال‌دهنده‌ی ژاپنی "H-II" به زمین بازگردانده شود، اما سال گذشته به دلیل ناموفق بودن پرتاب سایوز ۲۰۱۸ و ایجاد تاخیر در برنامه‌های پیاده‌روی فضایی این موضوع لغو شد.

این صفحه با سرعت ۴.۸ مایل بر ثانیه در مدار می‌چرخد و انتظار نمی‌رود از دمای شدید جو زمین جان سالم به در ببرد و مسئولان بخش بالستیک ناسا می‌گویند که هیچ تهدید و خطری وجود ندارد.

ناسا در سال ۲۰۱۶ تعویض ۴۸ باتری‌ نیکل-هیدروژنی با ۲۴ باتری یون لیتیوم را آغاز کرد و آخرین تعویض را سال گذشته انجام داد.

آژانس فضایی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ظرفیت بالای انرژی باتری‌های لیتیومی باعث کاهش تعداد باتری‌های مورد نیاز می‌شود و نیاز به فضای کمتری برای حمل آن‌ها است.

باتری‌های یون لیتیوم پس از موفقیت در زمین برای فضا انتخاب شدند. طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که می‌توانند گرمای شدید و پدیده‌های دمایی را تحمل کنند.

باتری‌های یون‌ لیتیوم ایستگاه فضایی از یک محافظ در برابر اشعه نیز استفاده می‌کنند. این محافظ ابتدا برای موتور موشک‌ها ساخته شده بود. در سال ۲۰۱۶ ناسا شروع به ارسال واحدهای باتری ارتقا یافته به وسیله‌ی فضاپیمای HTV به ایستگاه فضایی کرد و ۱۳ فضانورد مختلف در طول نزدیک به پنج سال ۱۴ پیاده‌روی فضایی انجام دادند تا باتری‌های نیکل-هیدروژنی را با باتری یون‌لیتیوم تعویض کنند.

این زباله‌ی ۲.۹ تنی فضایی به ۳۴ هزار زباله‌ی فضایی دیگری که بزرگ‌تر از ۳.۹ اینچ(۱۰ سانتی‌متر) هستند و میلیون‌ها قطعه‌ی کوچک‌تر در مدار زمین پیوسته‌ است.

ایسنا

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار