جنگنده‌های سعودی تاکنون ۲۶۰ هزار بار یمن را بمباران کرده‌اند-راهبرد معاصر

جنگنده‌های سعودی تاکنون ۲۶۰ هزار بار یمن را بمباران کرده‌اند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که ائتلاف سعودی در طول شش سال گذشته بیش از ۲۶۰ هزار بار و از ابتدای سال جاری میلادی بیش از هزار بار مناطق مختلف یمن را بمباران کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 21
کد خبر: ۸۱۴۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در آستانه ششمین سالروز آغاز جنگ یمن، به بیان آماری از میزان حملات ائتلاف متجاوز سعودی و مقاومت نیروهای یمنی پرداخت.

 

به نوشته وبسایت شبکه المسیره، او در ابتدا گفت که جنگنده‌های سعودی در شش سال گذشته بیش از ۲۶۰ هزار بار یمن را بمباران کرده‌اند، با این حال صدها عملیات هوایی طی سال‌های ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۶ در این آمار نیامده است. همچنین از ابتدای سال میلادی جاری هزار بار مناطق مختلف یمن مورد حمله جنگنده‌های سعودی واقع شده‌اند.

 

یحیی سریع در ادامه گفت که این حملات موجب شهادت و مجروحیت دهها هزار نفر و همچنین تخریب بسیای از روستاها و منازل و شهرها و شبکه‌های جاده‌ای، مساجد، تأسیسات عمومی و خصوصی شده است.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سپس گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز در طول شش سال گذشته، ۱۲۳۶۶ عملیات نظامی انجام داده‌اند؛ از این میزان ۶۱۹۲ مورد عملیات تهاجمی بوده که ۱۶۷ مورد از آن در دو ماه گذشته بوده است. همچنین ۶۱۷۴ بار نیز نیروهای یمنی عملیات تدافعی داشته و مانع پیشروی شبه نظامیان ائتلاف سعودی شده‌اند.

 

او بارزترین عملیات‌های تهاجمی را عملیات «نصر من الله»، «البنیان المرصوص»، «فامکن منهم»، «توازن الردع» و عملیات پاکسازی البیضاء از تروریست‌های تکفیری دانست و گفت که ۱۰ عملیات هیچ وقت اطلاع‌رسانی نشد.

 

یحیی سریع همچنین گفت که ۵۴۰۲۵ بار تک تیراندازهای یمنی اقدام به عملیات کرده‌اند که ۲۵۰۰ مورد از آن در دو ماه گذشته صورت گرفته و در خلال این عملیات‌ها هزاران نفر از شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی از جمله از مزدوران سودانی و سربازان و افسران سعودی کشته شده‌اند.

 

همزمان واحدهای ضد زرهی نیز ۶۳۸۵ بار خودروهای زرهی، نفربرها، بولدزرها و دیگر ادوات نظامی ائتلاف سعودی را هدف قرار داده‌اند. توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز ۵۹۸۵۲ عملیات پشتیبانی انجام داده‌اند که ۶۳۸ مورد از آن با همراهی پهپادها بوده و از انواع موشک و راکت بالغ بر بیش از ۱۰ هزار موشک استفاده شده است.

 

پدافند هوایی یمن نیز ۱۵۳۴ عملیات داشته و مجموعا توانسته ۵۴۵ جنگنده، بالگرد، پهپاد‌های تهاجمی و جاسوسی را ساقط کند.

 

اما نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن نیز بارها عملیات ورود به ساحل ائتلاف سعودی را ناکام گذاشته و توانسته تعدادی از کشتی‌هایی که وارد حریم آبی یمن شده بودند را توقیف کند.

 

به گفته «یحیی سریع» نیروی دریایی یمن بیش از 34 بار کشتی‌ها، قایق، و ناوچه‌های ائتلاف سعودی را هدف قرار داده است.

 

قدرت موشکی و پهپادی یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات‌های موشکی پرداخت و گفت که از ابتدای جنگ تاکنون ۱۳۴۸ موشک بالستیک به سمت اهداف ائتلاف سعودی شلیک شده است که از این تعداد، ۴۹۹ موشک تأسیسات نظامی و حیاتی دولت سعودی و امارات را هدف قرار داده و ۸۴۹ موشک نیز اهداف ائتلاف سعودی در خاک یمن را هدف گرفته است. در دو ماه گذشته نیز 54 بار به اهداف نظامی ائتلاف سعودی با موشک حمله شده است. /فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار