لزوم ادامه ممنوعیت واردات خودرو در شرایط تحریمی-راهبرد معاصر
بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با راهبرد معاصر مطرح کرد؛

لزوم ادامه ممنوعیت واردات خودرو در شرایط تحریمی

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در خصوص امکان واردات خوردو در کوتاه‌مدت گفت: اگر برجام احیا شود و منابع ارزی خوبی در اختیار کشور قرار بگیرد، می‌توانیم خودروهای مختلفی وارد کنیم؛ اما اگر همچنان تحت تحریم باشیم و ارز کافی در اختیار نداشته باشیم، واردات خودرو منطقی نیست. چرا که در حال حاضر تامین نهاده‌های دامی، مواد غذایی و دارو به دلیل محدودیت‌های ارزی دچار مشکلاتی شده است؛ لذا وارد کردن خودرو در این شرایط کار غیرمنطقی است.
بابک صدرایی؛ کارشناس صنعت خودرو
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۴ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 15
کد خبر: ۹۵۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

واردات خودرو در شرایط تحریمی اشتباه است

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ صنعت خودروسازی ایران درگیر مسائل مختلفی از تامین مالی تا بدهی های عظیم به نظام بانکی و مشکلات متعددی در عرضه و پاسخگویی به تقاضای مشتریان است. همچنین ارتقای کیفیت و استانداردهای صنعت خودروسازی ایران و خدمات پس از فروش این صنعت از  مطالبات اصلی خریداران خودرو در ایران است. در سه سال گذشته و بعد از ممنوعیت واردات خوردو، کارشناسان این صنعت، مشکل اصلی آن را انحصار تولید و عدم رقابت معرفی می‌کنند و خواستار آزادسازی واردات هستند. بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو درباره چالش واردات خوردو در ماه‌های آینده نکاتی را با راهبرد معاصر در میان گذاشته است.

 

بابک صدرایی کارشناس صنعت و بازار خودرو در خصوص ممنوعیت واردات خودرو به بهانه حمایت از تولید داخل گفت::  بنده بر این باورم واردات خودروی اقتصادی و ارزان قیمت که بتواند با خودروی داخلی رقابت کند، نه تنها به ضرر صنعت خودروسازی کشور نیست، بلکه منافع بسیاری برای این صنعت و برای خریداران و مصرف‌کنندگان واقعی به همراه خواهد داشت.

 

وی در این باره خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است خودرویی باید وارد شود که اقتصادی در عین حال با کیفیت باشد و بتواند سازندگان داخلی را به رقابت با خود وادار کند. در وضعیت کنونی اقتصادی قطعا به واردات خودروهای لوکس توصیه نمی‌شود؛ به این دلیل که واردات چنین خودرویی برای کشوری در شرایط اقتصاد کنونی ما هدر دادن منابع و پول است. زمانی می توانیم خودروهای لوکس وارد کنیم که کشور به لحاظ اقتصادی در رشد و رونق قابل قبولی باشد. بنابراین در شرایط فعلی بهترین راه حل وارد کردن خودروهای ارزان قیمت است که با خودروهای داخلی رقابت کرده و موجب تحرک بازار شوند.

 

 بابک صدرایی درباره موضوع واردات و اعطای ارز به واردات خودرو نیز گفت: اگر برجام احیا شود و منابع ارزی خوبی در اختیار کشور قرار بگیرد، می‌توانیم خودروهای مختلفی وارد کنیم؛ اما اگر همچنان تحت تحریم باشیم و ارز کافی در اختیار نداشته باشیم، واردات خودرو منطقی نیست. چرا که در حال حاضر تامین نهاده‌های دامی، مواد غذایی و دارو به دلیل محدودیت‌های ارزی دچار مشکلاتی شده است؛ لذا وارد کردن خودرو در این شرایط کار غیرمنطقی است.

 

بابک صدرایی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت بهبود شرایط درآمدهای ارزی می توان خودرو وارد کرد چرا که خود دولت نیز از عواید مالیات و گمرک واردات خودرو درآمد قابل توجهی کسب می کند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
0
پول مفت در سایه تحریم جیب یه عده میره بجای وادات قطعه هم برای دولت و هم مردم واردات خودرو بصرفه تر و ارزبری کمتری خواهد داست کاش واردات قطعه ممنوع و واردات خودرو کامل آزاد میشد
تحلیل های برگزیده