صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۰۹
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 02
کد خبر: ۱۰۰۲۷

اقرار عضو سابق «سیا» به جاسوسی برای چین+ عکس

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یک عضو سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به «توطئه» برای انتقال اسناد محرمانه به چین اقرار کرد.
به گزارش  راهبرد معاصر ، وزارت دادگستری آمریکا خبر داد که «جری چون شینگ لی» عضو سابق سیا اتهام خود در زمینه تلاش برای انتقال اسناد محرمانه مربوط به این سازمان اطلاعاتی- جاسوسی آمریکا به چین را پذیرفت.

به گزارش «رویترز» آنطور که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده، این عضو سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعتراف کرد که دو مامور اطلاعاتی چین در سال ۲۰۱۰ پیشنهاد دادند که در ازای ارائه اطلاعات محرمانه، به او ۱۰۰ هزار دلار می‌دهند و کاملا زندگی او را تامین خواهند کرد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، جری چون شینگ لی بعد از انصراف از سیا در سال ۲۰۰۷ به هنگ کنگ سفر کرد و متعاقب آن، به حساب بانکی شخصی او از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ هزاران دلار واریز شد.


                                                      «جری چون شینگ لی» عضو سابق سیا

 مقام‌های آمریکایی می‌گویند که این عضو سابق سیا، فلش‌هایی حاوی اطلاعات محرمانه درباره فعالیت‌های سیا در خصوص زمان و مکان یک عملیات محرمانه تهیه کرده بود.

ماموران اف‌بی‌آی در سال ۲۰۱۲ در اتاق رزرو شده این عضو سابق سیا در یک هتل جزیره تفریحی «هونولولو» دست‌نوشته‌هایی پیدا کردند که حاوی اطلاعاتی درباره کارهای او به عنوان مامور سیا قبل از سال ۲۰۰۴ بود.  

«جان دمرس» دستیار وزیر دادگستری آمریکا در امور امنیت ملی اعلام کرد که طی کمتر از یک سال اخیر، سه عضو سابق نهادهای اطلاعاتی آمریکا یا به ارائه اسناد محرمانه به چین اعتراف کردند و یا اینکه در این اتهام، مجرم شناخته شده‌اند.

فارس
نظر شما