صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۱۲
  • سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 23 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 16
کد خبر: ۱۰۲۳۵۹

سئول دست به دامن چین شد

کره شمالی ظرف کمتر از یک هفته، دو آزمایش موشکی موفق انجام داد تا آنجا که نگرانی از تشدید تنش‌های منطقه ای، دولت سئول را به کمک طلبیدن از چین برای حل مسئله واداشت.

به گزارش راهبرد معاصر، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی حین دیدار با وانگ ئی وزیر خارجه چین که به سئول سفر کرده است؛ ابراز امیدواری کرد که پکن به حمایت از روند صلح در شبه جزیره کره و تلاش ها در راستای خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ ادامه دهد.

دیدار میان مون و وانگ ۴۰ دقیقه طول کشید و طی آن، رئیس جمهور کره جنوبی از ضرورت ازسرگیری گفتگوها با کره شمالی در کوتاه ترین فرصت ممکن سخن گفت و بر نقش چین برای بازگرداندن پیونگ یانگ به میز مذاکره تاکید کرد.

این دیدار در حالی صورت گرفت که پیونگ یانگ در حدفاصل شنبه تا چهارشنبه گذشته، ۲ آزمایش موشکی انجام داد که مورد اول شامل پرتاب نوع جدیدی از موشک های کروز و مورد دیگر، شامل پرتاب دو موشک بالستیک به داخل دریای ژاپن بود که بُرد آنها به ۸۰۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی شان به ۶۰ کیلومتر می رسید.

از یک سال مانده به پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که در طول دوران زمامداری اش سه بار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کرد (دو دیدار رسمی و یک دیدار در مرز دو کُره)؛ مذاکرات واشنگتن-پیونگ یانگ به بن بست خورده و دولت جو بایدن دموکرات نیز به رغم ادعاها مبنی بر باز گذاشتن باب دیپلماسی، هنوز هیچ اقدام محسوسی در زمینه احیای مذاکرات انجام نداده است./مهر

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: