صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۳۸
  • سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
  • Tuesday 07 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 02
کد خبر: ۱۰۷۹۲۱

واکنش «قرداحی» به تنش‌های اخبر لبنان با عربستان در پی اظهارات اش

وزیر اطلاع رسانی لبنان در پی تنش‌های اخیر با عربستان اعلام کرد که منتظر گزینه‌های نخست وزیر در این باره است.

به گزارش راهبرد معاصر، جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان در اظهاراتی با تاکید بر اینکه به هیچ سمت وشغلی وابسته نیست، گفت که منتظر گزینه‌های روی میز نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان است.

قرداحی در گفتگو با روزنامه لبنانی الدیار تأکید کرد که رنج لبنانی‌ها در خارج از کشور و ترس آن‌ها از هر اقدامی که ممکن است بر زندگی آن‌ها تاثیر بگذارد را کاملاً درک می‌کند، اما این موضوع به یک مسئله عزت ملی تبدیل شده است.

او درباره اظهارات اخیر خود و انتقاداتی که از او شد، گفت: «من به مقام و شغلی وابسته نیستم، اما موضوع فراتر از آن است و به عزت ملی مربوط می‌شود.»

قرداحی در ادامه افزود: «کل این موضوع در حال بررسی است و من منتظر بازگشت میقاتی از اجلاس گلاسکو هستم تا همه برگه‌ها را روی میز بگذارد و تصمیم نهایی را بگیرد. ممکن است نخست وزیر پس از بازگشت از اجلاس گلاسکو و رایزنی‌هایی که درباره تحولات اخیر انجام داده، اطلاعات جدیدی داشته باشد؛ بنابراین من و او می‌توانیم با توجه به داده‌های جدید او تصمیم درست را بگیریم.»

تنش‌ها بین ریاض و لبنان پس از اظهارات اخیر وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره جنگ یمن و اعلام اینکه عربستان و امارات به یمن حمله کرده و جنبش انصارالله تنها از خود دفاع می‌کند، افزایش یافته است. پس از این اظهارت عربستان سفیر خود از بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد. پس از عربستان نیز برخی کشور‌های عربی اقدام به خروج سفرای خود از لبنان کردند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: