صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 06
کد خبر: ۱۰۸۴۶۵

گفت‌وگوی برجامی امیرعبداللهیان با لاوروف

لاوروف و امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی خود بر لزوم بازگشت به مذاکرات و حفظ نسخه اصلی برجام تاکید کردند.

به گزارش راهبرد معاصر  به نقل از الجزیره، وزارت خارجه روسیه، امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای از گفتگوی تلفنی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان خبر داد.

در این تماس طرفین درباره لزوم بازگشت به مذاکرات توافق هسته‌ای ایران به بحث و گفتگو پرداختند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که لاوروف و امیرعبداللهیان در گفتگوی خود بر لزوم بازگشت به مذاکرات توافق هسته‌ای ایران و حفظ نسخه اصلی برجام تاکید کردند.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: طرفین همچنین درباره بازگرداندن «توافق هسته‌ای» به شکل اولیه و متوازن آن که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، صحبت کردند و تاکید شد که این تنها راه صحیح برای تضمین حقوق و منافع همه طرف‌های شرکت کننده در این توافق است.

در ادامه، وزیران درباره سفر آتی رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به تهران و تعدادی از موضوعات در دستور کار دوجانبه و منطقه‌ای از جمله وضعیت افغانستان و قفقاز جنوبی بحث و تبادل نظر کردند.

در همین حال،  وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که ایران قصد دارد به زودی به مذاکرات وین بازگردد.

گفتنی است که کشور‌های عضو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شامل ایران، روسیه، انگلیس، آلمان، چین و فرانسه به علاوه آمریکا (که از این توافق خارج شد) شش دور مذاکره را در آوریل تا ژوئن ۲۰۲۱ در وین در تلاش برای بازگرداندن توافق انجام دادند که آخرین دور آن در تاریخ ۳۰ خرداد ماه امسال بوده است.  هنوز زمان مشخصی برای دور بعدی مذاکرات اعلام نشده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: