صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 10
کد خبر: ۱۰۹۱۶۵

خبر‌ها درباره فرود هواپیمای بحرینی در دمشق

پس از ورود وزیر امور خارجه امارات عربی متحده به سوریه، برخی منابع خبری گزارش دادند که یک هواپیمای بحرینی در فرودگاه بین‌المللی دمشق فرود آمده است.

به گزارش راهبرد معاصر، برخی منابع خبری، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که یک هواپیمای بحرینی در دمشق فرود آمده است.

پایگاه‌های متخصص در رصد حرکت هواپیما‌ها در این خصوص خبر دادند که هواپیمای بحرینی مذکور در فرودگاه بین‌المللی دمشق فرود آمده و پس از آن به سوی قاهره پرواز کرده است.


رسانه‌های سوری و بحرینی هنوز جزئیات دقیقی درباره اینکه سرنشینان این هواپیما چه کسانی بوده‌اند، منتشر نکرده‌اند.

بحرین از زمان آغاز بحران سوریه به همراه دیگر کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس روابط خود را با دمشق قطع کرد. با این حال این کشور همچون امارات در اواخر سال ۲۰۱۸ سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که روز گذشته و پس از یازده سال، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات وارد سوریه شد و با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که پس از تماس تلفنی «محمد بن زاید»، ولی عهد ابوظبی و با رئیس‌جهور سوریه صورت گرفت، وزیر خارجه امارات و رئیس‌جمهور سوریه توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و مشترک‌المنافع، افزایش تلاش‌ها برای کشف افق‌های جدید به ویژه در بخش‌های مهم به منظور افزایش سرمایه‌گذاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رئیس جمهور این کشور نیز در این دیدار بر «روابط برادرانه و مستحکم سوریه و امارات» از زمان شیخ زاید بن سلطان آل نهیان تاکید و از مواضع واقعگرایانه و صحیح امارات قدردانی کرد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: