صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۲۱
  • سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
  • Tuesday 07 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 11
کد خبر: ۱۰۹۳۲۹

حزب الله:فشار به لبنان به بهانه شکست در یمن پذیرفتنی نیست

عضو فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان در کنایه ای به عربستان گفت:آنها به لبنان آمدند تا پشت سر هم علیه لبنان، مردم، دولت و استقلال این کشور اشتباه مرتکب شوند.آنها نتوانسته‌اند شکست و خسارت‌ها در تجاوز به یمن را بپذیرند

به گزارش راهبرد معاصر امروز سالروز شهادت «احمد قصیر» مبارز حزب الله است، که او را «فاتح عصر استشهادی‌ها» و «فاتح دوران پیروزی‌های مقاومت» از سال ۱۹۸۲ میلادی تا به امروز می‌خوانند.

شهید احمد جعفر قصیر -که سید حسن نصرالله او را امیرُ الاستشهادیین نامید- متولد ۱۹۶۳ میلادی، جوان لبنانی و عضو حزب‌الله لبنان بود که در روز ۲۰ آبان ۱۳۶۱ شمسی با خودروی خود که پر از مواد منفجره بود به یکی از ساختمان‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی حمله کرد. ۱۴۱ افسر و سرباز اسرائیلی در این حمله کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح یا مفقود شدند.

بر اساس گزارش «المنار»، حزب‌الله امروز به همین مناسبت مراسم یادبودی در مکان عملیات مذکور در ورودی شهر «صور» در جنوب لبنان برگزار کرد.

«حسن عزالدین» عضو فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان در این مراسم گفت، جهان باید بداند که لبنان اهانت و ذلت و هر اقدامی در این راستا از داخل و خارج را برنمی‌تابد.

بر اساس این گزارش، وی تمام اقدامات علیه لبنان به بهانه‌های مختلف (اشاره به اقدامات اخیر سعودی و برخی متحدانش) و به این دلیل که « آنها نتوانسته‌اند شکست و خسارت‌ها در تجاوز به یمن را بپذیرند» مردود دانست و گفت، پس این شکست، آنها به لبنان آمدند تا پشت سر هم علیه لبنان، مردم، دولت و استقلال این کشور اشتباه مرتکب شوند.

عزالدین تأکید کرد: ما این اقدامات را مردود می‌دانیم زیرا ما صاحب این سرزمین هستیم. ما کسانی هستیم که تمام این فداکاری‌ها را تقدیم کردیم تا لبنان در موضع اقتدار و استقلال باقی بماند. ما در مقاومت اسلامی، خط شهدا را پیمودیم کسانی که می‌خواستند لبنان، قوی و توانا باشد و تسلیم و ذلت را نپذیرد.

بحران اخیر میان لبنان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه سعودی از آنجا آغاز شد که جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در اظهاراتی که مربوط به پیش از وزیر شدنش است، جنگ علیه یمن را بیهوده می‌خواند و خواستار پایان آن می‌شود.

در پی این اظهارات، عربستان سعودی سفیر خود در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در عربستان نیز خواست این کشور را ترک کند. امارات، کویت و بحرین نیز در اقدامی مشابه سفرای خود از بیروت را فراخوانده و تأکید کردند که این اقدام آن‌ها به نشانه همبستگی با عربستان انجام شده است./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: