صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۱۱
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - 2021 November 26
کد خبر: ۱۱۱۲۵۴

75 درصد تهرانی ها دو دز واکسن تزریق کردند

به گفته رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران 75 درصد از مردم استان تهران دو دز واکسن را تزریق کرده اند.

به گزارش راهبرد معاصر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار کرد: در سومین هفته متوالی است که شهرستان‌های استان تهران در وضعیت قرمز نیستند و عمدتا شهر‌ها در وضعیت زرد هستند، البته شهرستان‌های ملارد و بهارستان هم در وضعیت آبی قرار دارند.

او افزود: در طول سه هفته اخیر رنگ بندی در شهر تهران تغییر محسوسی نداشته است و شهرستان‌های نارنجی استان تهران هم به شهر‌های زرد تبدیل شدند.

زالی ادامه داد: به جز افزایش مختصر در یکی از شهرستان‌های شرقی استان تهران، در بقیه شهرستان‌ها کاهش آمار را مشاهده می‌کنیم و در حال حاضر میزان بستری در شهر تهران نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۱۲ درصد کاهش عمومی را نشان می‌دهد و میزان مراجعان سرپایی به ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است همچنین در بحث بستری بیماران کرونایی در مجموع کاهش حدود ۱۴/۵ درصد را در بخش مراقبت‌های ویژه داریم.در حال حاضر شرایط استان تهران با ثبات تلقی می‌شود، اما همچنان باید به ناپایداری و شکنندگی وضعیت موجود توجه شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: با توجه به خطر شکل گیری جهش‌های جدید در دنیا در بخش اروپای شرقی و اروپای مرکزی همچنین در غرب و شمال غرب ایران که ارتباط تنگاتنگی با کشور‌های اروپایی دارند، باید مراقبت‌ها بیشتر از گذشته اعمال شود.

او اظهار کرد: تجربه کشور‌های آلمان و اتریش نشان داد که اگرچه واکسیناسیون نقش بسیار موثری در کاهش مرگ و میر و عوارض بیمارستانی دارد، اما عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عادی انگاری می‌تواند مجددا باعث شبه طغیان‌هایی شود، با دقت بشتر در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون می‌توانیم از خطر‌های شکل گیری امواج بعدی در تهران و سایر استان‌ها جلوگیری کنیم.

زالی ادامه داد: تا امروز ۱۸ میلیون و ۴۸۰ هزار واکسن مجموعا در استان تهران تزریق شده است که بالغ بر ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دز اول واکسن تزریق شده است و تقریبا ۸ میلیون هم هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

او افزود: در حال حاضر وضعیت در شهر تهران به گونه‌ای است که ۸۶ درصد جمعیت هدف استان تهران دز اول واکسن و تقریبا ۷۵ درصد هم هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: