صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۲۴
  • چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 21 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۱ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 11
کد خبر: ۱۱۷۳۸۱

مقام چین: پکن برای تقویت شراکت راهبردی با ایران آماده‌ است

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت:پکن آماده است با ایران برای تعمیق هر چه بیشتر شراکت جامع و راهبردی بین دو کشور و همچنین به ارمغان آوردن منافع بیشتر برای کشورهایمان و مردم آنها، همکاری کند.

به گزارش راهبرد معاصر «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه شنبه) ضمن اشاره به سفر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان به چین گفت: پکن آماده تعمیق بیشتر شراکت راهبردی با تهران است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی ونبین در کنفرانس خبری روزانه خود اعلام کرد که چین آماده است با ایران برای تعمیق هر چه بیشتر شراکت جامع و راهبردی بین دو کشور و همچنین به ارمغان آوردن منافع بیشتر برای کشورهایمان و مردم آنها، همکاری کند.

این دیپلمات چینی از دیدار حسین امیرعبداللهیان و «وانگ یی» همتای چینی‌اش در روز جمعه (۲۴ دی) خبر داد.

وانگ یی روز‌ دوشنبه با وزرای بحرین و عربستان دیدار و درباره مذاکرات هسته‌ای ایران تبادل نظر کرده است. اگرچه این دیدار‌ها بخشی از مذاکرات وین نیست، اما کشور‌های حاشیه خیلج‌فارس بار‌ها ادعا کرده‌اند که باید در این مذاکرات شرکت داشته باشند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فصل جدیدی در روابط بین چین و ایران گشوده شد و روسای جمهور وقت ایران و چین به کشورهای یکدیگر سفر کردند. در حال حاضر نیز عرصه‌های همکاری بین چین و ایران همچنان رو به گسترش و روابط مشارکتی و استراتژیک جامع میان پکن و تهران در حال تعمیق است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: