صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 24
کد خبر: ۱۱۹۲۴۸

بورل: دیپلمات‌های اتحادیه اروپا از اوکراین خارج نمی‌شوند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه درباره خروج خانواده‌ های دیپلمات‌ ها از اوکراین دنباله رو آمریکا نیست.

به گزارش راهبرد معاصر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه اعلام کرد این اتحادیه دلیلی برای غم انگیز جلوه دادن تنش‌ها بین اوکراین و روسیه نمی‌بیند و قصد ندارد از آمریکا که خانواده دیپلمات‌های خود را از اوکراین فرا خوانده است، پیروی کند.

«جوزپ بورل» با اشاره به خروج خانواده‌های کارکنان سفارت آمریکا در اوکراین از این کشور گفت: «در خصوص بحران اوکراین نیازی به اغراق نیست و اتحادیه اروپا مانند آمریکا خانواده‌های کارکنان خود از سفارت‌های داخل اوکراین را خارج نخواهد کرد.»

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه مسئول سیاست خارجه اروپا در بدو ورود به نشست وزرای خارجه این اتحادیه اعلام کرد او تا زمانی که مذاکرات با روسیه ادامه دارد دلیلی برای ترس ندارد مگر اینکه آمریکا اطلاعاتی را داشته باشد که اتحادیه اروپا از آن‌ها غافل است.

عصر روز گذشته (یکشنبه) یک مقام آمریکایی برای توجیه خروج خانواده‌هایی کارکنان آمریکایی از کی‌یف ادعا کرد واشنگتن معتقد است حمله روسیه به اوکراین ممکن است هر لحظه اتفاق بیافتد. سفارت آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد: «اقدامات نظامی روسیه ممکن است در هر زمانی رخ دهد».

پیش از این مقامات آمریکا به کارکنان خود در سفارت این کشور در اوکراین دستور داده به دلیل ترس از حمله نظامی روسیه، کی یف را هر چه سریعتر ترک کنند. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که به گفته بسیاری پس از گفتگوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف، همتای روس خود از شدت تنش‌های سیاسی در مرز‌ها کاسته نشده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: