صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 28
کد خبر: ۱۲۴۲۶۹

تحریم روسیه و بلاروس از سوی ژاپن

الجزیره گزارش داد ژاپن تحریم‌هایی را علیه روسیه از جمله مسدود کردن دارایی‌های افراد مرتبط با دولت روسیه از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد.

به گزارش راهبرد معاصر فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) پس از گفتگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفت که ژاپن با محدود کردن تراکنش‌های روسیه به باشگاه تحریم بین‌المللی بانک مرکزی روسیه می‌پیوندد.

الجزیره گزارش داد ژاپن تحریم‌هایی را علیه روسیه از جمله مسدود کردن دارایی‌های افراد مرتبط با دولت روسیه از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد. تحریم‌های ژاپن شامل مسدود کردن دارایی‌های ۳ بانک روسی در ژاپن و اقداماتی برای انزوای روسیه از سیستم مالی جهانی است.

کیشیدا همچنین گفت که ژاپن افراد و سازمان‌های بلاروس از جمله الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس را تحریم خواهد کرد و همچنین صادرات را با توجه به «دخالت آشکار این کشور در تهاجم» به اوکراین محدود خواهد کرد.

امروز پنجمین روز از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین است. پس از شروع این عملیات برای غیر نظامی کردن اوکراین، تا کنون روسیه توسط اتحادیه اروپا، انگلیس، کانادا، آمریکا، تایوان و استرالیا تحریم شده است. این تحریم‌ها شامل بخش اقتصاد، انرژی و همچنین رویداد‌های ورزشی است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: