صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 06
کد خبر: ۱۲۵۰۳۲

استفاده بانک‌های روسی از سامانه چینی صدور کارت پس از تحریم

بانک های بزرگ روسیه، پس از خروج سامانه های بین المللی صدور کارت از این کشور، از سامانه چینی «یونیون‌پی» استفاده خواهند کرد که اجازه پرداخت و برداشت وجه در خارج را برای مالکان کارت های جدید فراهم می کند.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از راشاتودی، چندین بانک روسی امروز اعلام کردند در نظر دارند صدور کارت با استفاده از سامانه اپراتور چینی «یونیون‌پی» کارت را آغاز کنند.

این اقدام اندکی پس از اینکه «مسترکارت» و «ویزا» اعلام کردند فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف و تمامی بانک‌های این کشور را از سامانه پرداخت‌شان جدا می‌کنند، صورت گرفت و مالکان این کارت‌های جدید قادر خواهد بود تا از این کارت‌ها برای پرداخت و برداشت وجه در خارج از کشور استفاده کنند.

دیروز، ارائه دهندگان خدمات مالی بین‌المللی «ویزا» و «مسترکارت» اعلام کردند فعالیت‌های خود در روسیه را طی چند روز آتی به علت جدیدترین تحریم‌های غرب علیه روسیه متوقف خواهند کرد.

اقدامی که استفاده از کارت‌های صادر شده در روسیه را در خارج از این کشور غیرقابل استفاده می‌کند و به همین ترتیب، کارت‌هایی که در خارج از روسیه صادر شده‌اند در روسیه کار نمی‌کنند.

پیش از «ویزا» و «مسترکارت»، شرکت‌های «پی پال»، «نتفلیکس»، «اینتل»، «ایندیتکس»، «ایربی ان بی»، « رولز رویس» بازار این کشور را ترک کرده بودند.

بانک‌های روسیه از جمله «اسبربنک»، بزرگ‌ترین بانک این کشور و «آلفا بنک» و «Tinkoff » بیانیه‌هایی در ارتباط با تغییر به «یونیون‌پی» منتشر کردند. برخی بانک‌های دیگر روسیه نظیر «گزپروم بنک» قبلا از این سامانه استفاده می‌کردند.

«یونیون‌پی»، یک سامانه پرداخت بین‌المللی است که در سال 2002 فعالیت خود را آغاز و در سال 2005 جایگاه بین‌المللی پیدا کرد. دفتر اصلی آن در شانگهای است و 180 کشور در سراسر جهان از جمله سوئیس، یونان، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و غیره فعالیت دارد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: