صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۱۷
  • پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 25 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 10
کد خبر: ۱۲۵۶۷۳

بورل: به حداکثر ظرفیت تحریم‌ها علیه روسیه رسیده‌ایم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که اتحادیه اروپا به حداکثر ظرفیت خود برای اعمال تحریم‌های مالی علیه روسیه رسیده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ جوزپ بورل امروز (پنجشنبه) در مصاحبه‌ای درباره تحریم‌های روسیه گفت که همیشه می‌توان تحریم‌های مالی را علیه یک کشور افزایش داد، اما اتحادیه اروپا در حال حاضر هر کاری که می‌توانست انجام داده و دیگر نمی‌توان کار بیشتری انجام داد.

 

به گزارش اسپوتنیک، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه باید از درگیری با روسیه خودداری کند، زیرا در غیر این صورت جنگ جهانی سوم اتفاق خواهد افتاد.

 

بورل در مورد تحریم احتمالی گاز و نفت روسیه با بیان اینکه انجام این کار برای اتحادیه اروپا بسیار دشوارتر از واشنگتن خواهد بود، گفت: «برای آمریکا این کار خیلی سخت نیست، زیرا آن‌ها از نفت روسیه تقریبا هیچ استفاده‌ای نمی‌کنند و گفتن اینکه "من کاری را که قبلا انجام نداده‌ام، انجام نمی‌دهم"، شایستگی زیادی ندارد.»

 

او همچنین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو را «بسیار سخت» توصیف کرد و گفت که این تحریم‌ها باعث کاهش حدود ۴۰ درصدی ارزش روبل روسیه شده است.

 

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که روز چهارشنبه جوزپ بورل فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه را اعلام کرد که در این لیست ۱۶۰ نفر از جمله الیگارش‌ها و اعضای شورای فدراسیون روسیه وجود داشتند. همچنین این تحریم‌های جدید، دارایی‌های رمزنگاری شده، بخش بانکی بلاروس و صادرات فناوری ناوبری دریایی به روسیه را هدف قرار داده است.

 

کرملین تحریم‌های اعمال‌شده به دلیل عملیات نظامی در اوکراین را به‌ عنوان یک «جنگ اقتصادی بی‌سابقه» که غرب علیه روسیه به راه انداخته است، محکوم کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: