صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 29
کد خبر: ۱۲۷۶۱۳

بلینکن: ایران یک عنصر اساسی در منطقه غرب آسیا است

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست نقب گفته است:ایران چه با توافق و چه بدون آن یک عنصر اساسی در منطقه غرب آسیاست.

به گزارش راهبرد معاصر براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) در نشست نقب به همتایان صهیونستی، اماراتی، مراکشی و بحرینی خود گفته است ایران چه با توافق و چه بدون آن یک عنصر اساسی در منطقه غرب آسیاست.

پیش از این یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بعد از نشست نقب ادعا کرد دشمن مشترک همه کشور‌های حاضر در این نشست «ایران» است.

چندی پیش نیز وبسایت «اسرائیل دیفنس» در گزارشی در خصوص قدرت منطقه‌ای ایران اعلام کرد در خاورمیانه این تصور وجود دارد که رژیم صهیونیستی ببر کاغذی است. شکست دولت آمریکا در فشار بر ایران و متوقف نشدن برنامه هسته‌ای سپس تغییر دولت سبب شده است کشور‌های منطقه دریابند که قدرت منطقه‌ای ایران است نه «اسرائیل».

در همین راستا بعد از نشست سه جانبه سران رژیم صهیونیستی، امارات و مصر در شرم الشیخ عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم از سران عرب به سبب این کار به شدت انتقاد کرده و خواستار کنار گذاشتن دشمنی با ایران شد، زیرا براساس شواهد موجود رژیم صهیونیستی حتی قادر به حمایت از خودش نیست.

او در این خصوص خطاب به کشور‌های عرب منطقه اعلام کرد اوضاع تغییر کرده است. با ایران دشمنی نکنید، با آن دوست شوید، زیرا ایران عوامل قدرت را در اختیار دارد. سپاه پاسداران بازوان قدرتمندی در جنوب لبنان، عراق، فلسطین و یمن دارد. می‌خواهیم سیاستمدار باشیم نه احمق و کودن که نفتالی بنت به ریش ما بخندد. برای ما اعراب شرم آور است که بنت به ریش ما بخندد. اوضاع در حال تغییر است و ایران به سبب حماقت شما قوی‌تر می‌شود. به خدا اسرائیل نمی‌تواند حتی از خودش محافظت کند. مگر این نفتالی بنت کیست که اینگونه برای وی فرش قرمز پهن می‌کنید و با او ائتلاف می‌کنید؟ به خدا که این کار‌ها شرم آور است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: