صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۲۶
  • سه‌شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 24 January 2023
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 25
کد خبر: ۱۳۱۰۱۲

تماس تلفتی پادشاه اردن و بایدن درباره فلسطین

طبق گزارش رویترز، در تماس تلفنی میان پادشاه اردن و رئیس جمهور آمریکا، ملک عبدالله دوم گفت سنگ بنای صلح، راه حلی همه جانبه بر اساس راهکار ایجاد دو دولت و برپایی یک کشور فلسطینی است.

به گزارش راهبرد معاصر رسانه‌های خبری اعلام کردند ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر ضرورت جلوگیری از تکرار وقایعی که اماکن مقدس اسلامی در قدس شاهد آن بودند و سبب بروز نگرانی‌ها در زمینه در گرفتن اختلافات گسترده‌تر شد، توافق کردند.

طبق گزارش رویترز، در تماس تلنفی میان پادشاه اردن و رئیس جمهور آمریکا، ملک عبدالله دوم گفت سنگ بنای صلح، راه حلی همه جانبه بر اساس راهکار ایجاد دو دولت و برپایی یک کشور فلسطینی است.

در همین ارتباط، شبکه الجزیره نیز به نقل از دیوان پادشاهی اردن گزارش داد که ملک عبدالله و بایدن بر اهمیت هماهنگی برای جلوگیری از تکرار تجاوز‌ها به قدس و ساکنان آن تأکید کردند.

طبق اعلام دیوان پادشاهی اردن، ملک عبدالله دوم همچنین بر ضرروت احترام گذاشتن به وضعیت تاریخی و قانونی حرم شریف تأکید کرد.

وی همچنین به جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، ضرورت کار برای تحقق صلح عادلانه بر اساس راه حل دو دولت را گوشزد کرد.

پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده بودند رئیس جمهور مصر، شاه اردن و ولیعهد امارات در قاهره دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی با یکدیگر گفتگو کردند. سران سه کشور مصر، اردن و امارات در خصوص آخرین تحولات اوضاع منطقه به ویژه تحولات روند صلح در خاورمیانه، هماهنگی بین سه کشور در این چارچوب بحث و گفتگو کردند و با توجه به تحولات شهر قدس، بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای بازگرداندن آرامش به قدس، لزوم احترام به وضعیت حقوقی و تاریخی مسجد الاقصی و لزوم احترام به نقش قیمومیت تاریخی اردن هاشمی در حمایت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس، تاکید کردند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: