صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۵۹
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 11
کد خبر: ۱۳۷۸۸۱

ترکیه بدون اجازه آمریکا جرات ورود به خاک سوریه را ندارد

تحلیلگر سیاسی سوریه و کارشناس در امور گروه‌های مسلح تاکید کرد ترکیه جرأت ورود به خاک سوریه را ندارد مگر با موافقت آمریکا.

به گزارش راهبرد معاصر «عمر رحمان» در مصاحبه‌ای با این پایگاه گفت: «همگی سناریوی سال ۲۰۱۹ زمانی که نیرو‌های ترکیه وارد شهر‌های «رأس العین» و «تل أبیض» در استان الحسکه واقع در شرق سوریه شدند، به یاد دارند. در آن هنگام آمریکا برای تسهیل ورود نیرو‌های ترکیه و شبه نظامیان طرفدار ترکیه با روشی دراماتیک به تخلیه نیرو‌های خود از این منطقه اقدام کرد.

عمر رحمان در ادامه این مطلب افزود: این صحنه، امروز در شمال سوریه تکرار می‌شود بگونه‌ای که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه در چارچوب توافق آمریکا و ترکیه بسیار نزدیک شده است.

 گزارش‌ها حاکی از آن است که نیرو‌های روسیه با ارسال برخی سامانه‌ها و مهمات سنگین به نزدیکی تل‌رفعت و تل‌عیسی و مناطقی که ترکیه قصد یورش به آن را دارد، آماده مقابله با ارتش ترکیه شده است. این درحالی‌ست که گفته می‌شود ترکیه هنوز چراغ سبز حمله به سوریه از سوی آمریکا و روسیه را دریافت نکرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ۱۴ خرداد ماه جاری اعلام کرد که ترکیه عملیات جدیدی را در نوار امنیتی این کشور با سوریه آغاز خواهد کرد.

در مقابل وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که آنچه ترکیه برای ایجاد منطقه به اصطلاح امن مطرح کرده یک اقدام استعماری تهاجمی است که از طریق آن دولت رجب طیب اردوغان به دنبال ایجاد یک نقطه انفجاری در داخل سوریه (منطقه درگیری) و ادامه حمایت، تسلیح و عملیات تروریستی مسلح علیه مردم سوریه است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: