صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۵۸
  • چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Wednesday 26 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۶ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 27
کد خبر: ۱۴۰۱۳۸

زلنسکی از گروه هفت خواستار تجهیزات پیشرفته نظامی شد

در نشست گروه هفت که امروز در حال برگزاری است، رئیس جمهور اوکراین خواستار تحریم بیشتر روسیه و تجهیزات پیشرفته‌تر نظامی شد.

به گزارش راهبرد معاصر، یک مقام اروپایی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هنگام سخنرانی در جمع سران گروه ۷ درخواست سیستم‌های دفاع ضد هوایی، تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و همچنین تضمین‌های امنیتی کرده است.

به گزارش رویترز، این مقام اروپایی گفت: زلنسکی که به صورت ویدیویی در این نشست شرکت می‌کرد همچنین خواستار کمک برای بازسازی اوکراین شده است.

این در حالی است که سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع گزارش داده که آمریکا آماده است تا یک سامانه دفاع موشکی میان‌برد تا دوربرد را در اختیار اوکراین قرار دهد. گفته شده واشنگتن قصد دارد این هفته اعلام کند که یک سامانه دفاع موشکی پیشرفته زمین به هوا برای اوکراین خریداری کرده است. افزون بر این گفته شده مقامات اوکراینی درخواست سیستم دفاع موشکی معروف به سیستم NASAMS را داده‌اند. این سلاح‌ها می‌توانند اهدافی را در فاصله بیش از ۱۰۰ مایلی هدف قرار دهند؛ اگرچه نیرو‌های اوکراینی احتمالاً باید در مورد این سیستم‌ها آموزش هم ببینند.

روز جمعه نیز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در نشست امنیت غذایی اعلام کرد حمایت مالی آمریکا از اوکراین، از ۶ میلیارد دلار فراتر رفته است.

افزایش کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین در حالی رخ می‌دهد که سه کشور آفریقایی سومالی و سودان جنوبی و کنیا با وجود درحواست ۶ میلیارد دلار کمک مالی از اتحادیه اروپا، تنها سه درصد آن را دریافت کرده اند.

گفتنی است جی۷ یا گروه هفت، نشست سران هفت کشور صنعتی متشکل از آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، آمریکا و کانادا است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: